משבר טורקיה: טורקיש איירליינס מצמצמת את פעילותה בישראל

זאת עקב הירידה במספר הנוסעים בחברת התעופה ■ תעבור למטוסים קטנים יותר במסגרת פעילותה הנוכחית

סממן נוסף להתקררות יחסי ישראל-טורקיה: חברת התעופה הטורקית "טורקיש איירליינס" מצמצמת את פעילותה בישראל בשל הירידה במספר הנוסעים, והיא תעבור למטוסים קטנים יותר בפעילותה הנוכחית - כך דווח היום (א') בגלי צה"ל.

ההערכות הן כי כ-70% מנוסעי טורקיש איירליינס מישראל משתמשים בחברה לצורך מעבר בדרך למזרח, כאשר הם נוחתים באיסטנבול לשימוש בנמל מעבר בלבד.

"אין באמת הבדל בתנועת האנשים", סיפרה בשבוע שעבר דיילת הקרקע של החברה ל"גלובס". "יש לטורקיש 4 טיסות ביום מכאן, ואף אחת מהן לא ריקה. נכון שהטיסות לא מפוצצות ושמרגישים שיש קצת יותר קבוצות תיירים מאורגנות שמגיעות לארץ מאסיה וארה"ב דרך טורקיה באמצעות החברה, אבל אין באמת ירידה משמעותית. נוסעים שמגיעים הנה שעה וחצי לפני הטיסה כי הם בטוחים שהם היחידים במטוס, תמיד מופתעים מהתור שיש לפני הדוכנים ומהעובדה שכבר לא נשארו מקומות ליד החלון".

מנהל השיווק של החברה בישראל, מוריס קנט, אישר גם הוא בשבוע שעבר את הדברים: "מאז המשט לעזה נרשמים אצלנו ביטולים, שהביאו אותנו גם לבטל בזמנו מספר טיסות בודדות באותו השבוע, אבל בשבועות האחרונות אנחנו רואים התייצבות במספר ההזמנות ואף התאוששות. נכון לעכשיו, אנחנו מתכוונים להמשיך ולהפעיל 4 טיסות יומיות כמתוכנן".

ואולם, היום כאמור החליטה החברה לצמצם את פעילותה בישראל, וזאת על רקע איומי טורקיה לסגור את השמיים האוויריים שלה בפני ישראל וכן על רקע החרם הישראלי על טורקיה, שלפי דיווח בעיתון "הורייט" הסב כבר נזק של כ-400 מיליון דולר לתעשיית התיירות הטורקית.