הבנקים לא ייקחו חלק במימון הרפורמה ברשות השידור

עלות הרפורמה ברשות השידור, בשווי כולל של 700 מיליון שקל, תגיע ברובה מקופת האוצר, כאשר היתרה תמומן ע"י תשלום האגרה ■ הבנקים דרשו מהמדינה ערבויות לטובת הענקת הלוואה - ובאוצר סירבו להעניקן

הבנקים לא יעניקו הלוואה לרשות השידור לטובת מימון הרפורמה. ל"גלובס" נודע כי כעת מסתמן כי הרפורמה תמומן לחלוטין ממימון תקציבי של האוצר ומכספי האגרה, שתעלה במסגרת חוק ההסדרים לשנתיים הקרובות.

הבנקים דרשו מהמדינה ערבויות מדינה לטובת הענקת הלוואה, ובאוצר סירבו להעניק כאלה.

לא רוצים להיות תלויים בחברי כנסת

על-פי ההערכות, הסכום שיצטבר מתשלום האגרה יעמוד על 200 מיליון שקל, ו-500 מיליון שקל נוספים יגיעו מקופת האוצר למען הבראת השידור הציבורי.

על-פי המתווה הראשוני של הרפורמה, הלוואות שהיו אמורות להגיע מכיוון הבנקים היו אמורות לכסות חלק ניכר מהרפורמה, ואולם באחרונה התברר כי דרך מימון זו לא תתממש.

הסיבה העיקרית לסירובו של האוצר היא התלות של מקור ההכנסה העיקרי של הרשות - תשלום האגרה - במחוקק. בבנקים ראו סיכון בכך שבכל רגע נתון יכולים חברי הכנסת לערוך שינויים בגובה ובמבנה תשלום האגרה. לאור עובדה זו, דרשו הבנקים מרשות השידור בטחונות, וזו אף הציעה כאלה.

עם זאת, לנוכח זאת שאין לרשות השידור נדל"ן משמעותי לשעבד, הבנקים לא קיבלו את הצעותיה והבהירו כי יזדקקו לערבויות המדינה.

לאור הדרישה לערבויות, הודיע האוצר, כי אין מקום להשתתפות הבנקים, ודרישה זו מייתרת את השתתפותם. כעת נערך חיפוש אחר תמהיל מימון אחר.

הציפיות ברשות השידור הן כי הרפורמה תגיע לכדי חתימה סופית כבר בשבוע הקרוב. במסגרת הרפורמה נקבע כי יפרשו 700 מעובדי רשות השידור בתנאי פרישה גבוהים מהמקובל במשק, והרשות תעבור שדרוג טכנולוגי משמעותי שבימים אלה כבר הוחלט לצאת אליו, לאור הזרמה של 10 מיליון שקל מהאוצר לטובת המשך שידורים בטכנולגיית ה-HD.

עוד נודע ל"גלובס" כי בימים אלה יוצאת רשות השידור לסדרה של מכרזים לרכישת ציוד ה-HD, כאשר בתקופה הקרובה היא תמשיך לשכור את הציוד שנדרש לשידור באיכות הצפייה הגבוהה לעת עתה.