התוכנית התפקששה

אם מאור תצליח להעביר בדירקטוריון הצבת רקפת רוסק עמינח כמספר 2, היא תשוב להליך

רקפת רוסק עמינח היא המועמדת הבולטת למנכ"ל הבנק אחרי גליה מאור. הכוונה והתכנון היו שמאור תחליף את איתן רף, תכהן כיו"ר הבנק, והיא תוביל למינויה של רוסק עמינח לתפקיד.

אולם, כזכור, לפני כמה חודשים התברר כי מאור לא תוכל להתמנות לא לדירקטורית בבנק ולא ליו"ר בשל דרישה בחוק לתקופת צינון בין תפקיד ניהולי ביצועי לתפקיד בדירקטוריון. מאור ממשיכה בתפקידה כמנכ"ל הבנק, והתממשות התוכנית של רוסק עמינח התרחקה, בין אם באופן זמני ובין אם באופן אחר.

כבר אז החלו שמועות על כך שרוסק עמינח מיצתה את עצמה והוכיחה את איכות יכולותיה - 6 שנים בראש החטיבה העסקית, בגאות ובשפל. לפיכך, ונוכח הנסיבות, היא, שבעבר ניהלה את משרד רואי החשבון של גד סומך, עשויה לפנות לתפקיד בכיר נוסף במגזר העסקי, וממנו תמתין להתפתחויות בלאומי ואף תגביר את סיכוייה להתמנות למנכ"ל הבנק. דובר אז על תפקיד בכיר בחברה לישראל, תאגיד הנמצא בשליטת עידן עופר. היו מי ששמעו אז את רוסק עמינח אומרת "לא נולדתי בבנק ולא אמות בבנק", ועם זאת אמרה כי תדחה את דרישתה ממאור והבנק עד לבחירת דירקטורים חדשים ויושב ראש חדש.

אישור המפקח

אם מאור תצליח להעביר בדירקטוריון את מעמדה של רקפת רוסק עמינח כמספר 2, להלכה ולמעשה היא תידרש לשוב להליך פיט אנד פרופר ולקבל אישור והסכמה מהמפקח חזקיהו - הוא הודיע כבר לפני זמן כי הבדיקה והאישור שלו מחויבים גם ביחס למי שכבר אושר לתפקיד מסוים בעבר, ובכל מקרה אחת לכמה שנים יתבצע הליך בדיקת התאמה מחודש.

במהלך השנה הקרובה ייכנס לאומי להליך של שינויים מבניים ואישיים, מלבד כניסתו של יו"ר חדש. שלושה מהמנהלים הבכירים ביותר בבנק נמצאים לקראת פרישה. זאב נהרי מתכוון לפרוש בעוד שנה. הוא משמש משנה בכיר וממלא מקומה של מאור בהעדרה ואחראי על חטיבת שוקי הון, חטיבת כספים וחטיבת כלכלה וחשבונאות.

דוד בר לב מיועד לפרוש כבר השנה. הוא אחראי על משאבי האנוש. יוסי הורביץ יפרוש בתקופה הקרובה ויפנה את מקום המבקר הראשי של הבנק. ב-15 השנים האחרונות העבירו רף ומאור סדרות של שינויים מבניים ואישיים בשקט, מבלי שנשמעו התנגדויות מחוץ לכותלי חדריהם. המבחן המכריע ליחסי היו"ר הבא ומאור יהיה ביכולת להעביר מינויים חדשים ונכונים, לטובת הבנק, בשקט, בלי לעורר כעס פנימי ובלי ליצור רעש חיצוני.