מיטב על פרישת עופר: צפוי שינוי אסטרטגי בבנק דיסקונט

טרנס קלינגמן: "אנחנו מצפים לשינוי אסטרטגי בבנק עם דגש על דיבידנדים במקום צמיחה (או במילים אחרות: איך להמיר 60 שקל שווי ני"ע ל-100 שקל במזומן)"

גיורא עופר, מנכ"ל בנק דיסקונט ב-10 השנים האחרונות, הודיע אתמול לדירקטוריון הבנק כי בכוונתו לפרוש בסוף השנה.

בעקבות ההודעה פרסם הבוקר (ג') טרנס קלינגמן, מנהל מחלקת מחקר בבית ההשקעות מיטב, עדכון לסקירתו על הבנק והמניה. "אנחנו מצפים לשינוי אסטרטגי בבנק עם דגש על דיבידנדים במקום צמיחה (או במילים אחרות: איך להמיר 60 שקל שווי ני"ע ל-100 שקל במזומן)", אומר קלינגמן.

במיטב מעריכים כי ניתן לצפות לשינויים הבאים: ניהול קפדני של בסיס ההון תוך ריסון הגידול בתיקי האשראי, במטרה להגדיל את הלימות ההון ככל שניתן כדי לאפשר חלוקת דיבידנדים בהקדם האפשרי (צפויה חלוקת דיבידנד צנועה ב-2011). מדיניות מוצהרת של מכירה/פיצול/הנפקה של חברות בנות, וגישה יותר אסרטיבית כלפי וועד העובדים במטרה לחסוך בהוצאות שכר ולמקסם את הרווח השוטף. שינויים אלו צפויים לבוא לידי ביטוי לכל המוקדם רק החל מ-2011.

בינתיים, במיטב מורידים את תחזיות הרווח לשנת 2010 (ניקוי אורוות כמיטב מסורת חילופי מנכ"לים במערכת הבנקאית וכן סביבת ריבית מאתגרת שנובע מההתעקשות של בנק ישראל לא לעלות את הריבית).

כעת צופה קלינגמן רווח נקי של 664 מיליון שקל או תשואה על ההון של 6.5% לעומת התחזית הקודמת של 756 מיליון שקל או תשואה על ההון של 7.2%. גניזת תוכנית הצמיחה לטובת מדיניות תומכת דיבידנדים אמורה להטיב עם בעלי המניות אבל בינתיים שוררת סביבה של אי וודאות שתלווה ככל הנראה ע"י תוצאות חלשות.

עקב זאת, משקיעים שמחזיקים את מניית דיסקונט מעל הבנצ'מרק יכולים לשקול הורדה לכיוון משקל שוק. מאידך, משקיעים שמחזיקים את המנייה מתחת לבנצ'מרק יכולים לעלות בהדרגתיות למשקל שוק - במטרה ליהנות מהשינוי האסטרטגי הצפוי אם כי נדרש אופק השקעה של כשנתיים-שלוש לפחות. בשורה התחתונה במיטב נשארים עם המלצת תשואת שוק ומחיר יעד של 8.3 שקל למניה.