תיק רשות המסים: הסנגור של קובי בן-גור דורש לעצור את המשפט

זאת לאחר שהתגלה כי הפרקליטות לא העבירה לידיו את מלוא תוצרי האזנת הסתר לבן-גור ■ בנוסף, עו"ד משה ישראל דורש מהיועמ"ש להורות על חקירה פלילית בנושא ולוודא אם קיימים בידי המשטרה חומרי חקירה נוספים בתיק

התפתחות משמעותית בתיק רשות המסים המתברר בימים אלה בבית המשפט המחוזי מרכז: סנגורו של הנאשם קובי בן-גור, עו"ד משה ישראל, פנה היום (ג') ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין; לפרקליט המדינה, משה לדור; למפכ"ל המשטרה, דודי כהן; ולמנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד אביה אלף; בדרישה לעצור זמנית את המשפט המתנהל נגד הנאשמים בפרשת המינויים ברשות המסים - לאחר שהתגלה כי הפרקליטות לא העבירה לידיו את מלוא תוצרי האזנת הסתר לבן-גור.

עוד דורש סנגורו של בן-גור מהיועץ המשפטי להורות על חקירה פלילית כדי לבדוק "כיצד קרה שחומר חקירות לא הועבר לפרקליטות, מי החליט על כך, מי החליט שלא לאזכר את החומר ביומן החקירות, ולבדוק חשד אם למי מהפרקליטים שליוו חקירה זאת באופן צמוד ביותר היתה ידיעה או הבנה על קיומם של החומרים שלא הועברו".

תלונתו של בן-גור באה בעקבות מכתב שהתקבל אתמול (ב') אצל סנגורי הנאשמים בתיק מאת עו"ד מיכל רוזן-עזר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות, ועניינו תוצרי האזנת סתר שנעשתה בעת החקירה הפלילית בפרשת רשות המסים ב-2006.

"כידוע", כתבה הפרקליטה, "בהאזנות הסתר שבתיק מצוי תיעוד לפגישה שהתקיימה בביתו של איתן רוב ביום 29 בספטמבר 2006, בין ג'קי מצא, קובי בן-גור ואיתן רוב. בעקבות שאלות שהועלו על-ידי באי כוחו של בן-גור בדבר קיומו של תיעוד נוסף לאותה פגישה, בדקנו אם יש תיעוד כזה בחומר החקירה שבידינו".

"לאחר שלא מצאנו תיעוד כזה", ממשיכה הפרקליטה, "פנינו ליתר ביטחון ליאח"ה וביקשנו שתיערך בדיקה נוספת. אתמול נמסר לנו כי ביאח"ה מצוי זיכרון-דברים המתעד את קיומו של מעקב צוות בילוש במועד הפגישה האמורה. נמסר לנו כי קיים מזכר נוסף המתעד את קיומו של מעקב גם ביום 9 במאי 2006".

שני מסמכי זיכרון-הדברים צורפו למכתבה של הפרקליטות. במסמכים אלה מוזכרות גם קלטות תיעוד בוידיאו, ואולם במשטרה טרם מצאו את הקלטות וממשיכים בחיפושים.

"תשובת הפרקליטות מצביעה על קיומו של ממצא חמור ביותר", כתב עו"ד משה ישראל בשם בן-גור, "הנוגע לאושיות המשפט, זכויות חשודים ונאשמים, ואפשרות לעיוות דין חמור ביותר. במשטרה החליטה לא להעביר חומר חקירה לפרקליטות ולא ליידע אותה על כך. בנסיבות אלה אין כל ביטחון שלא קיים חומר חקירה נוסף, שלא הועבר לפרקליטות וגם לא אלינו, ויש לזכור כי אנו מצויים בעיצומו של המשפט".

סנגורו של בן-גור אף מציין את דימיונה של הפרשה הנוכחית לפרשת הטיפול בתוצרי האזנות הסתר בפרשת חיים רמון, שבעניינה פירסם מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בשבוע שעבר דו"ח חמור.

עו"ד ישראל דורש מהיועץ המשפטי להורות על חקירה פלילית בנושא, לוודא את קיומם של חומרי חקירה נוספים בתיק בידי המשטרה, לבדוק מה נעשה עם החומרים הללו ומי החליט היכן "לאחסן" אותם, ולבדוק מה ידעו אנשי הפרקליטות על אודות מהלכי המשטרה.

בנוסף דורש עו"ד ישראל לעצור את מהלך המשפט עד שיתבררו העובדות. "במצב הדברים שנוצר", כתב, "אנו דורשים כי תיעשה פנייה מצד הפרקליטות לבית המשפט להשהיית ההליכים בתיק, עד לקיומו של ממצא ברור וחד-משמעי בדבר קיומם של חומרי חקירה נוספים, שלא הועברו".