הברוניצקים תוקפים: "פעולות גזית הן שפגעו במניית אורמת"

בעלי השליטה באורמת נפגשו היום עם ראשי גזית אינק כדי לדון במינוי הדח"צים בחברה ■ בהודעה ששחררו למשקיעים כותבים: "טענות גזית - שגויות, מגמתיות וחסרות בסיס" ■ גזית: "מופתעים מנוסח התגובה"

נמשכת ההתכתשות בין בעלי השליטה באורמת , דיתה ויורם ברוניצקי, לבין בעלי השליטה בגזית , חיים כצמן ודורי סגל, המחזיקים בכ-15% ממניותיה.

לאחר פגישה שנערכה הבוקר (ד') במפעל אורמת שביבנה בין דורי סגל ואריה מינטקביץ מגזית ובין הברוניצקים, שיגרה אורמת לבורסה מכתב לבעלי המניות בו היא מפרטת את תשובותיה לטענות של בעלי גזית.

במכתב טוענת אורמת כי מכתבה של גזית מכיל שלושה רבדים של טעויות: הצגה שגויה של עובדות לגבי מצב החברה ותפקודה, הצגה מגמתית של מסקנות על תפקוד החברה שאינן נשענות על תשתית עובדתית ופסילה לא עניינית של מועמדים לכהונה כדירקטורים חיצוניים.

"אורמת נוהגת במידת הזהירות כאשר היא מונעת משיקולים של טובת החברה ויצירת ערך לבעלי מניותיה ללא שום שיקולים זרים", אומרים בהנהלת החברה.

בהנהלת אורמת אכן מאשרים כי מחיר המניה נמוך באופן יחסי אולם טוענים כי "האשמה לכך אינה נמצאת בפעולות ההנהלה אלא, בין השאר, פעולותיה של גזית במנייה שהתבטאו ברכישות מהותיות של מניות שהעלו את המחיר בצורה דרמטית, שמועות על מלחמת שליטה והמשבר הכלכלי שפגע בסקטור הקלינטק והוביל גם לירידות החדות".

באורמת אומרים כי הטענה שהחברה "קפאה על שמריה" חסרת בסיס וכי השקיעה מאמצים גדולים בפיתוח. אולם, לשיטתם, "הצלחה דורשת מיקוד" ובשנים האחרונות לא נמצאו אפשרויות רכישה של חברות או נכסים שמתאימים לאסטרטגיה הזו של החברה.

"מדיניותה של החברה היא שאין לפעול על מנת לשחרר הודעות מבטיחות אך לא מקיימות לבורסה ובכך לגרום להעלאה זמנית של המניה", כותבת אורמת בהודעה למשקיעים.

באורמת גם טוענים כי בניגוד לטענות גזית - לחברה שדרת ניהול חזקה הפועלת באזורי עולם שונים: "שלא כפי שפורסם, בארה"ב מחזיקה החברה בסגן נשיא ולצידו 40 מנהלים בכירים".

בהתייחס לטענה לפיה הניהול של החברה לקוי כותבת אורמת כי "פעילות המימון נבחנת באופן שוטף במוסדותיה ולצורך כך היא נעזרת בבנקאים המובילים בעולם". אורמת טוענת גם כי מקורות המימון שלה מגוונים וכי היא יודעת לבחור את המזיגה הנכונה שבין גיוסי הון לחוב.

יש לציין כי באורמת משגרים גם מסרים של פיוס ומסרו כי חלק מטענותיה של גזית ייבחנו לעומק, במטרה להרחיב את הדיאלוג בין החברות.

מגזית נמסר בתגובה: "בחברה מופתעים מהמסמך שפורסם כעת, לאור הפגישה שהתקיימה היום בין נציגי החברה להנהלת אורמת. החברה לומדת את החומר ותגיב בצורה עניינית בהמשך"