"גיא ויסמן גנב מיליוני שקלים מלקוחות הראל בלחיצת כפתור"

כך טוענת התביעה בטיעונים לעונש במשפטו של המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות לשעבר, שהורשע בהסדר טיעון בגניבת 9 מיליון שקל מהחברה ■ התביעה דורשת 12 שנות מאסר וקנס משמעותי; הסנגורים מבקשים 7 שנות מאסר

‎‎‏"גיא ויסמן ישב במשרדו הממוזג, ובלחיצת כפתור גנב מיליוני שקלים מלקוחות הראל בית השקעות. ביצוע העבירות לא היה כרוך במאמץ מעבר למאמץ האינטלקטואלי" - כך טענה היום (ד') התביעה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשלב הטיעונים לעונש במשפטו של ויסמן, המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות לשעבר, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בגניבת 9 מיליון שקל מהחברה, בסיוע לגניבה בסך 7 מיליון שקל ובקבלת עשרות מיליוני שקלים במירמה בנסיבות מחמירות.

התובעת, עו"ד אסתי שלאין, מבקשת במסגרת הסדר הטיעון לגזור על ויסמן 12 שנות מאסר בפועל וקנס משמעותי. מנגד, באי-כוחו של ויסמן, עוה"ד ציון סהראי ואורי קינן מהסנגוריה הציבורית, מבקשים במסגרת הסדר הטיעון כי על ויסמן ייגזרו 7 שנות מאסר בלבד.

השופט עודד מודריק קבע כי גזר הדין של ויסמן יינתן בעוד שבוע.

התובעת אמרה בדיון כי "ויסמן אינו פורץ שטיפס על מרזב וסיכן את חייו, אלא אדם שסיכן את מעמדו, את המשכורת שקיבל ואת משפחתו - אך לקח זאת בחשבון ולא הפסיק את הפעילות העבריינית עד שהטבעת נכרכה סביב צווארו".

הפרקליטות מדגישה כי ויסמן ביצע את מעשי הגניבה לצורך בצע-כסף וחיים ראוותניים.

‎‎‏"פגיעה בצדק"

סנגוריו של ויסמן ציינו בדיון כי המדינה בחרה להגיש כתב אישום רק נגד ויסמן ולא נגד 9 אנשים נוספים, שהיו חשודים ולא הוגשו נגדם כתבי אישום, כולל היועץ המשפטי לשעבר של הראל.

"התביעה צריכה לתת לכך הסבר. כנראה שיש אינטרסים שבגינם לא הוגשו כתבי אישום נוספים. יש בזה פגיעה קשה בצדק, ואבקש לתקן את הפגיעה הזו בהפחתה משמעותית בעונשו של ויסמן לרמה הראויה בתיק הזה", אמר עו"ד סהראי.

עו"ד סהראי הוסיף ואמר כי טענת הפרקליטות שויסמן לא החזיר את הכספים שגנב אינה מדויקת. "הכסף לא נמצא. הבית נמכר, ויסמן חסר כל מבחינה כלכלית וגם מבחינה נפשית וחברתית. למעט אמו שתומכת בו - כולם נטשו אותו", אמר. ‏‎‎‏