קרן קרסנט הסינגפורית מובילה השקעה של 20 מיליון דולר בקומפס

קומפס פועלת בתחום של מערכות הניתוב האופטי ■ בגיוס השתתפו גם המשקיעות הקיימות, בהן סיסקו

סטארט-אפים שמפתחים טכנולוגיה חדשה בתחום התקשורת, כבר כמעט ולא מוצאים. מימון עבורם מקרנות הון סיכון, הופך להיות נדיר יותר ויותר.

לא לחינם מוטרדות ספקיות ציוד התקשורת הגדולות בעולם מהירידה המתמשכת בהשקעות בתחום. החדשנות, שהן כל-כך זקוקות לה בשוק שמשנה את פניו בתקופה זו, הולכת ונעלמת.

אבל יש גם יוצאי דופן. חברת הסטארט-אפ הישראלית Compass EOS עתידה לסגור בקרוב סבב גיוס גדול יחסית, של קרוב ל-20 מיליון דולר, אותו הובילה קרן הפרייבט אקוויטי הסינגפורית Crescent Point, כך נודע ל"גלובס".

מלבדה משתתפות בגיוס גם המשקיעות הקיימות של החברה, הקרנות פיטנגו, בנצ'מרק, נורת'ברידג' ונצ'רס פרטנר (NBVP) וחברת סיסקו.

הגיוס הנוכחי יעלה את סך הכספים שגייסה החברה עד כה לקרוב ל-55 מיליון דולר. את תגובת קומפס לא ניתן היה להשיג.

חזון עתיק

את קומפס הקימו ב-2005 מיכה לאור, שמשמש כמנכ"ל; וד"ר מיכאל מאש. החברה פועלת בתחום של מערכות הניתוב האופטי, חזון עתיק יומין בשוק ציוד התקשורת. החברה פועלת כעת מתחת לרדאר (stealth-mode) ולא מפרטת אודות המוצרים, אותם היא מפתחת.

את ההתייחסות היחידה מצידה לנושא, ניתן למצוא באתר האינטרנט שלה, שם היא כותבת שהיא מביאה לשוק "ארכיטקטורת מערכת שונה באופן קיצוני, שבאה לידי ביטוי בקפיצה בסדרי הגודל במונחים של עלות/ביצועים".

מייסד סיסקו ישראל

לשני היזמים של החברה עבר משמעותי בתחום ציוד התקשורת. לאור הקים למעשה את מרכז הפיתוח של סיסקו בישראל, שהתמחה בתחילת דרכו בפיתוח מעבדי רשת (NPU), שמהווים את המוח בתוך מכונות הניתוב לניתוח הדרך שעוברות חבילות המידע.

מאש היה ממייסדי מפתחת פתרונות התקשורת האופטית PacketLight. ליזמים קשר רב שנים עם פיטנגו. לאור כיהן בעבר כשותף בקרן ופיטנגו גם הייתה המשקיעה הראשית של פאקט-לייט.

כרטיס כניסה למזרח

עבור המשקיעה החדשה, קרן קרסנט, זו השקעה ראשונה בחברה שפועלת בישראל. הקרן אמנם השקיעה לפני שנה בסטארט-אפ XConnect, שהקים אלי כץ ושמחזיקה במרכז פיתוח בירושלים, אבל זו נחשבת לחברה בריטית.

מעבר להון שניתן, המטרה בהצטרפות של הקרן הסינגפורית למשקיעים בקומפס, היא לספק לחברה דלת כניסה לשווקים במזרח אסיה. קרסנט דווקא אינה מתמקדת בתחום הטכנולוגי. היא השקיעה כ-700 מיליון דולר מאז 2003 במגוון רחב של תחומים ובין ההשקעות הבולטות שלה היא מציינת את חברות התעופה AirAsia ו-Skywest.