בנק אוף אמריקה הודה שסווג לא נכון עסקאות בכ-11 מיליארד ד'

ככל הנראה, מדובר בשש עסקאות "ריפו" (עסקאות גלגול) שבוצעו במהלך השנים 2007-2009 ■ ה־SEC עדיין לא הודיעה האם תנקוט צעדים נגד בנק אוף אמריקה, אך היא כן דרשה שיעביר אליה עוד מידע על אודות העסקאות שהוא הסתיר ממנה

בנק אוף אמריקה הודה שסווג לא נכון שש עסקאות ענק בהיקף של 10.7 מיליארד דולר כמכירות, בשעה שמדובר למעשה בהלוואות הפרוסות בין השנים 2007-2009.

החשיפה מתבססת על מכתב ששלח הבנק לרשות ני"ע אמריקנית (SEC) באפריל האחרון, שנחשפה לאמצעי התקשורת רק בסוף השבוע. לפי הדיווח, הבנק הסתיר את קיומן של העסקאות, שבמסגרתן הוא הפסיד מיליארדי דולרים, במטרה "לייפות" את מאזניו בפני הציבור והרגולטור ולעמוד ביעדים פיננסיים פנימיים שהציב לעצמו.

ככל הנראה, מדובר בשש עסקאות "ריפו" (עסקאות גלגול) שבוצעו במהלך 2007, 2008 ו-2009, כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" מוקדם יותר השבוע. בנק אוף אמריקה היה מנוהל באותה תקופה על ידי המנכ"ל קנת לואיס.

עסקאות אלה ידועות כטקטיקה חשבונאית המאפשרת למוסדות פיננסיים ליטול סיכונים גבוהים במיוחד על ההון שלהם. "אנחנו לא הסתרנו במכוון עסקאות שאנו מבצעים רק מתוך שאיפה להציגן כרווח", כתב הבנק.

ה־SEC עדיין לא הודיעה האם תנקוט צעדים נגד בנק אוף אמריקה, אך היא כן דרשה שיעביר אליה עוד מידע על אודות העסקאות שהוא הסתיר ממנה.