ח"כ שאמה יוזם: הצמדת שכר המינימום לשכר השרים והח"כים

הצעת החוק קובעת שיעור ההצמדה יוכפל במקדם 1.1: במקרה ושכר השרים עולה ב-10% שכר המינימום יתעדכן ב-11% ■ שאמה: "את קשיי היום המשתכרים שכר מינימום לא מעניינים ההסברים המלומדים, טבלאות האקסל והגרפים של נערי האוצר"

לאחר שמליאת הכנסת דחתה בשבוע שעבר את הצעת החוק להעלאת שכר המינימום שהגישו חברי הכנסת עמיר פרץ ומאיר שטרית ברוב של 59 מול 39, יוזם ח"כ כרמל שאמה תיקון לחוק במסגרת תיקון לחוק שכר מינימום.

הצעת החוק קובעת כי שכר המינימום יתעדכן בכל פעם ששכר הח"כים או השרים מתעדכן לפי הגבוה מביניהם. שיעור ההצמדה יוכפל במקדם 1.1 כך שלדוגמה במקרה ושכר השרים עולה ב-10% שכר המינימום יתעדכן ב-11%. כמו כן, קובעת הצעת החוק כי תיקבע תקרת שכר ברוטו שמעליה לא יחול המנגנון הנ"ל, כך שבמקרה ששכר היסוד הוא שכר מינימום אך בתוספת רכיבים קבועים הוא מגיע לכפול משכר המינימום, לא תחול ההעלאה.

כזכור, הצעת החוק של פרץ ושטרית ביקשה להעלות את שכר המינימום ל-4,600 שקל בשלושה חלקים, כאשר הפעימה הראשונה תוכננה להיעשות באופן מיידי באמצעות העלאת השכר ב-250 שקלים.

ח"כ שאמה ציין כי "את קשיי היום המשתכרים שכר מינימום לא מעניינים ההסברים המלומדים, טבלאות האקסל והגרפים של נערי האוצר או של בנק ישראל בדבר ההשלכות של העלאת שכר המינימום על שוק העבודה והמשק. העובדה שלבכירי המדינה, השרים והח"כים מועלה השכר בשעה שלמשתכרים שכר מינימום לא מועלה, היא בלתי נסבלת וחישובי עבר המצדיקים פעולה זו מאבדים ממשקלם והקשרם".

שאמה הוסיף וציין כי "מבלי להיכנס לנכונות הכלכלית של עמדת הממשלה ביחס להצעת החוק של ח"כ עמיר פרץ, דחיית הצעתו על ידי הכנסת גורמת לנזק אדיר לדמוקרטיה הישראלית בכל הקשור לאמון הציבור בנבחריו. ראוי וצודק שבכל פעם שמעודכן שכר החזקים יעודכן גם שכרם של החלשים. אם תתקבל ההצעה ינוטרלו כל הטענות הפופוליסטיות כנגד קביעת שכר המינימום".