קדחת הנפט בעיצומה: זרח מתחילה להפיק נפט מאתר "אמונה"

באר הקידוח באתר מפיקה כ-480 חביות נוזל ביממה ביחס של 45% נפט ו-55% מים או כ-216 חביות נפט ■ התכנון הראשוני הוא להפיק מדי יום כ-44 אלף ליטר, כאשר ההפרדה בין המים לנפט תיעשה באשדוד

קדחת הנפט בעיצומה: שותפות חיפושי הנפט זרח הודיעה הבוקר (ב') לבורסה כי בכוונתה להתחיל במהלך אוגוסט הקרוב בהפקה מסחרית של הנפט באתר קידוח אמונה-1. זרח תאחסן את הנפט שיופק ב-2 מיכלי אגירה בנפח של 200 אלף ליטר באיזור התעשייה באשדוד.

קידוח אמונה נמצא בין מצדה לעין גדי, כ-1,600 מטר מקו המים של ים המלח. עומק הקידוח כ-2,300 מטר והפקת הנפט נעשית משכבה בעומק של כ-1,900 מטר.

זרח מעדכנת כי באר הקידוח באתר אמונה מפיקה (בשפיעה עצמית - ללא צורך בחרגול הפקה) כ-480 חביות נוזל ביממה ביחס של 45% נפט ו-55% מים או כ-216 חביות נפט. עוד מציינת זרח כי התכנון הראשוני שלה הוא להפיק מדי יום כ-44 אלף ליטר, כאשר ההפרדה בין המים לנפט תיעשה באשדוד.

על פי הודעת זרח, מהלך הפקה זה צפוי להיות זמני עד להקמת מתקן אגירה והפרדה קבוע, אשר עתיד להיבנות באיזור קידוח "צוק תמרור 3". עם זאת, מציינת השותפות כי בהמשך להסכמות כלליות עם רשות הטבע והגנים, היא שוקלת להעתיק את בניית המתקן לאיזור "אפעה".

השותפות מעריכה כי עם הקמת המתקן הקבוע ניתן יהיה להפיק את מלוא פוטנציאל הבאר כלומר כ-88 אלף ליטר נוזל ביממה. על פי אנליזה אשר בוצעה במכון הנפט, דרגת ה-API בקידוח אמונה הינו 31 כלומר נפט באיכות טובה.