PwC: "התנהגות צרכנית היא המניע לשינוי בענף הבידור והמדיה"

נתוני המחקר יפורסמו בוועידת תקשורת ונתח שוק 2010 של "גלובס" ■ ההערכות הן כי שוק הבידור והמדיה בישראל יצמח ב-מ-3.2 מיליארד דולר בשנת 2009 ל-3.9 מיליארד דולר בשנת 2014

תחזית הבידור והמדיה השנתית של רשת המחקר הבינלאומית PwC, שתוצג בוועידת תקשורת ונתח שוק 2010 של "גלובס", מעלה כי ב-5 השנים הבאות יגבירו הטכנולוגיות הדיגיטליות את השפעתן על כל מגזרי הבידור והמדיה.

אי-הוודאות הכלכלית בשנה האחרונה לא האטה כלל את קצב השינוי, אשר היה מהיר בהרבה בהשוואה לתחזיות שפורסמו לפני שנה. מהתחזית הגלובלית עולה באופן ברור כי הצרכן הוא שמניע בנחישות את השינויים האמורים בענף הבידור והמדיה. שינוי ההתנהגות החברתית הביא את החברות בתעשיית הבידור והמדיה לערוך חשיבה מחודשת בנוגע להטמעת תכנים.

למרות הירידות שספג שוק הבידור והמדיה בשנת 2009, התחזית הינה צמיחה של השוק כולו בקצב של 5% בשנה עד לשנת 2014. ההוצאה הצפויה היא כ-1.7 אלף מיליארד דולר בשנת 2014, בהשוואה ל-1.3 אלף מיליארד דולר בשנת 2009.

האזור שבו תהיה הצמיחה המהירה ביותר הוא אמריקה הלטינית, שיגיע לצמיחה של 8.8% ולהוצאה של 77 מיליארד דולר בשנת 2014.

השוק הגדול ביותר אך בעל הצמיחה האיטית ביותר הוא צפון אמריקה. שוק זה יצמח בכ-3.9% מ-460 מיליארד דולר בשנת 2009 ל-558 מיליארד דולר בשנת 2014.

בישראל, ההערכות הן כי השוק יצמח ב-מ-3.2 מיליארד דולר בשנת 2009 ל-3.9 מיליארד דולר בשנת 2014.

המחקר מעלה כי הצרכנים מאמצים חוויות מדיה חדשות במהירות מסחררת. המעבר לטכנולוגיה דיגיטלית הביא לריבוי אוכלוסיות צרכנים שונות בעלות צרכים מגוונים ברמה שלא נצפתה בעבר.

בהמשך לכך, הצרכנים של היום מתייחסים ל-iPod, ל-Kindle ול-iPad ולא למוצרים גנריים.

המעבר למדיה דיגיטלית והשינויים בהתנהגות הצרכנית יצרו לחץ גובר והולך לשינוי מודלים עסקיים קיימים. המעבר גרם לתעשייה לשנות באופן רדיקלי את גישתה להטמעת תכנים, בעודה שואפת ליצור מקורות חדשים של הכנסה.

באופן בלתי נמנע, התוצאה היא שחברות מחפשות היכן למקם את עצמן בעולם הדיגיטלי החדש. שיתוף-פעולה עם ארגונים אחרים הופך להיות הכרחי על מנת ליצור תכנים מסחריים ברי-קיימא תוך התחלקות בעלויות ובסיכונים. החברות הפועלות בתעשייה מוצאות יותר ויותר שותפים פוטנציאליים מתעשיות שונות.