הקרן לידידות שילמה מיליון שקל על שת"פ עם "כוכב נולד"

שיתוף-הפעולה מופיע בתוכנית כפעילת התנדבותית של ההפקה, אך למעשה מדובר בפעילות מסחרית במסגרת חסות

"הקרן הישראלית לידידות" שילמה להפקת "כוכב נולד" מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי שיתוף-הפעולה המופיע בתוכנית כפעילת התנדבותית של ההפקה הוא למעשה פעילות מסחרית במסגרת נתינת חסות של הגוף הפילנטרופי.

עם זאת, על-פי גורמים בקשת, הכסף שהעבירה הקרן בראשותו של הרב יחיאל אקשטיין הועבר לבניית מתחם יעודי באתר האינטרנט mako ואינו מממן, כביכול, את הפעילות בתוכנית.

הקרן הישראלית לידידות עוסקת בגישור בין נוצרים אוהבי ישראל לבין ישראל והיהודים, ומעבירה תרומות מרחבי העולם לרוחות הציבור הישראלי. הקרן פועלת מישראל מאז שנת 2000, ועל-פי ההערכה העבירה כבר תרומות בשווי של יותר ממיליארד שקל.

בימים אלה הקרן יצאה בקמפיין לעידוד התנדבות, והחסות ב"כוכב נולד" היא חלק מפעילות זאת. בתוכנית נראים המנחה צביקה הדר והמתמודדים מגיעים "בהתנדבות" למרכזי נוער ברחבי הארץ וקוראים לצופים לעשות כמותם.

הקרן לידידות מסייעת לאוכלוסיות החלשות בישראל, ובין היתר תומכת בעולים חדשים, משפחות מעוטות יכולת, קשישים ויהודים במצוקה בכל העולם.

מהפקת "כוכב נולד" נמסר: "חברנו העונה לקרן לידידות לקידום פעילות קהילתית התנדבותית תחת הסיסמה 'עושים טוב, נותנים תקווה'. בדומה לעיקרון המנחה את התוכנית, מטרת הפעילות היא לעודד את הצופים למעורבות חברתית, לתרומה לקהילה ולמתן הזדמנות לחלשים בחברה".

מקשת הוסיפו כי הם אינם נוהגים להתייחס בתקשורת לפרטי ההסכמים שבינם לבין גופים אחרים.

מהקרן לידידות נמסר: "חברנו ל'כוכב נולד' על מנת לקדם הפעילות הקהילתית וההתנדבותית שלנו, כחלק ממיזם גדול של הקרן לידידות לעידוד התנדבות ולמודעות חברתית בקרב צעירים. איננו מוסרים פרטים על הסכמים שבינינו לבין גופים חיצוניים".