מנופים ממשיכה לפנק את הבכירים: אופציות ב-12 מ' ש' ליו"ר

מדובר בשווי כלכלי לאופציות, השווי הנאיבי הוא אפסי ■ סמיון ויינשטוק יחליף בתפקיד את מרקוס וובר

בעלי המניות של חברת מנופים פיננסיים כבר רגילים לאשר תנאי שכר מפנקים לנושאי משרה בחברה. הפעם מדובר בתנאי ההעסקה של יו"ר החברה הנכנס, סמיון ויינשטוק. בסוף אוגוסט יתבקשו בעלי המניות של החברה שבשליטת מרקוס וובר, אברהם נניקשוילי וג'קי בן-זקן, לאשר לויינשטוק אופציות ששווין ההוגן כיום 12.2 מיליון שקל. ויינשטוק יחליף בתפקיד את וובר, שיישאר דירקטור בחברה.

מחיר המימוש של האופציות ייקבע בעת הנפקתן, והוא יהיה מחיר המניה הממוצע בבורסה במשך 10 ימי המסחר שיקדמו להנפקה. לכן, השווי הנאיבי של האופציות הוא אפסי. עוד יתבקשו בעלי המניות לאשר, כי תקופת מימוש האופציות תהיה לחמש שנים, וויינשטוק יוכל לממשן בשמונה מנות חצי שנתיות, שהראשונה שבהן תחל בחלוף חצי שנה מהענקתן. כמו כן, אם יסיים את כהונתו מכל סיבה שהיא, למעט אי כשירות, יהיה זכאי ויינשטוק לחלק היחסי של האופציות המיועדות להבשיל באותה השנה.

בין הנימוקים שפירטה היום החברה לתנאי העסקתו של ויינשטוק, נכתב כי "ויינשטוק ניהל והוציא לפועל מספר רב של פרויקטים משמעותיים וחשובים בתחום הבנייה וחיפושי הנפט. לאור כניסתה הצפויה של מנופים לתחום חיפושי הנפט, למומחיותו זו חשיבות מהותית לחברה וצפויה לו תרומה רבה להתפתחות החברה בתחום זה".

מנופים פעילה בתחום הנדל"ן בישראל ובארה"ב, ובתחילת השנה הודיעה על כניסה לתחום חיפושי הנפש לאחר שזכתה ב-50% מרישיון החיפושים הימי "מד אשדוד", מול חופי העיר. מניותיה זינקו מתחילת 2010 בכ-30% על רקע קדחת חיפושי הנפט והגז בשוק ההון.

ויינשטוק עלה לישראל מרוסיה לפני מספר חודשים, לאחר שצבר ניסיון נרחב בתעשיות הנפט, הגז והתשתיות. הוא בעל רקורד ארוך של ניהול חברות גדולות, כגון Lukoil, מחברות הנפט הגדולות ברוסיה בה כיהן כסגן הנשיא, Transneft, תאגיד ציבורי בבעלות המדינה המפעיל צינורות להובלת נפט, ומהווה את מערכת צינורות הנפט הגדולות בעולם, בו כיהן כנשיא, ו-Olympstroy, תאגיד רוסי המתכנן, מפתח, בונה ומפעיל תשתיות אולימפיות ופרויקטים, שגם בו כיהן כנשיא.

ויינשטוק הוא מהנדס בניין ודוקטור למדעי החברה, ומחברם של מספר מאמרים ופרסומים בנושא ניהול תאגידי נפט וגז. הוא חבר באקדמיות של מדעי הכרייה ומדעי הטכנולוגיה של הפדרציה הרוסית וזוכה מספר פרסי מדינה.

כאמור, ויינשטוק לא לבד - עלות שכרו של מנכ"ל החברה דני ועקנין אשתקד הסתכמה ב-7.3 מיליון שקל, ושכרו של בנימין ישראל מגדמן, מנכ"ל חברה בת, היה כ-1.2 מיליון שקל.