שרי אריסון דורשת הפחתת ריבית אג"ח למוסדיים

מדובר על אג"ח פרטית שהנפיקה אריסון ב-2007 בהיקף 1.4 מיליארד שקל ■ דורשת מהמוסדיים להסכים להורדת שיעור הריבית ל-5.4% מ-6.9% ואם לא יסכימו היא תרשום אותן למסחר בבורסה

שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים באמצעות קבוצת אריסון, דורשת "הנחה" מהמשקיעים המוסדיים. מדובר על אג"ח פרטית שהנפיקה אריסון למשקיעים מוסדיים ב-2007 בהיקף 1.4 מיליארד שקל לצורך הגדלת החזקתה בבנק הפועלים, ועליהם היא משלמת ריבית שנתית בשיעור 6.9%.

אריסון דורשת מהמשקיעים המוסדיים להסכים להורדת שיעור הריבית ל-5.4% ואם לא יסכימו היא תרשום את האג"ח למסחר בבורסה בת"א, מה שיוביל להורדת שיעור הריבית השנתית שנושאות אגרות-החוב.

כשהונפקו, האג"ח נשאו ריבית בשיעור 4.9% במונחים שנתיים ודורגו ע"י חברת הדירוג S&P מעלות ב-"AA". במסגרת תנאי ההנפקה נקבע כי אם הדירוג של האג"ח יירד, אז לשם "איזון" אריסון תפרע את החוב או שתעלה את תשלום הריבית שהיא משלמת בגין החוב. והדירוג של האג"ח אכן ירד, מה שהביא לעלייה של תשלומי הריבית לסכום האמור.

גורמים בשוק מסרו ל"גלובס", כי אריסון אכן שוקלת לרשום את האג"ח למסחר בת"א - מה שאכן יביא לירידה בריבית השנתית, אך גם יחייב את אריסון לפרסם תשקיף למשקיעים ולחשוף את הנתונים הכספיים של החברה לכל דורש.

דוברת קבוצת אריסון מסרה בתגובה כי "הקבוצה היא פרטית ואינה מחוייבת להגיב בנושא או לדווח על הפעולות הפרטיות של הקבוצה והחברות הבנות שלה".