המשטרה לספקיות האינטרנט: חסמו אתרי הימורים בלתי חוקיים

הוראת המשטרה באה בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של המועצה להסדר הימורים בספורט ושל מפעל הפיס ■ מדובר באתרים בבעלות ישראלית המרכזים הימורים בלתי חוקיים בהיקף של מאות מיליוני שקלים

בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של המועצה להסדר הימורים בספורט ושל מפעל הפיס, שביקשו לחסום אתרי הימורים בלתי חוקיים באינטרנט - המשטרה, בגיבוי היועץ המשפטי לממשלה, פנתה לכל ספקיות האינטרנט והורתה להן לחסום אתרי הימורים ספציפיים שנחשדים כאתרים בבעלות ישראלית ושמרכזים הימורים בלתי חוקיים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

ההימורים הבלתי חוקיים, באתרי אינטרנט שיושבים בעיקר בחו"ל, מרכזים עניין רב בשל העובדה ששיעורי התשואה שהם מעניקים למהמרים גבוהים בהרבה מהשיעורים המקובלים בהימורים החוקיים בישראל. הימורים אלה גורמים לאיבוד הכנסות רבות למועצה להסדר הימורים בספורט ולמפעל הפיס, וזו הסיבה למאבקם לתופעה.

המועצה והפיס פנו מספר פעמים בעבר גם למשרד התקשורת וליועמ"ש כדי שיעצרו את התופעה, ובשל קשיים שונים לא ננקטו צעדים בעניין. כעת החליטה המשטרה לנקוט בצעדים אגרסיביים להפסקת ההימורים באותם אתרים.

נזכיר כי בחודש שעבר נעצרו ‎‎‏28 אנשים, החשודים בארגון הימורים על משחקי ספורט באתרי ההימורים באינטרנט "ויקטור צ'נדלר" ו"סטאן ג'יימס". עם מעצרם מסרו גורמים בפרקליטות המדינה כי בימים אלה נבדקת אפשרות לחסום את הגישה לאותם אתרים מישראל.