קבוצת משקיעים תרכוש את מתחם ליבר בת"א ב-200 מיליון שקל

קבוצת רכישה שילמה 7 מיליון שקל עבור הזכות לרכוש מגרש בשטח 4.5 דונם בצומת הרחובות פינס והמסילה בגבול פלורנטין-נווה צדק ■ המגרש שילש את ערכו בתוך ארבע שנים בלבד: בקיץ 2006 קנתה חברת אינטרקולוני את המגרש ב-16 מיליון דולר

נחתם הסכם האופציה על מתחם ליבר בתל אביב: קבוצת רכישה שילמה 7 מיליון שקל עבור הזכות לרכוש מגרש בשטח 4.5 דונם בצומת הרחובות פינס והמסילה בגבול פלורנטין-נווה צדק בתל אביב לפי מחיר של 200 מיליון שקל.

על פי דיווח לבורסה של חברת הנדל"ן אינטרקולוני , החברה העניקה אופציה לשלושה חודשים, עם אפשרות הארכה בשלושה חודשים נוספים (עבור 3 מיליון שקל נוספים), לקבוצת רכישה שבראשה עומד משה גבריאל, שמכהן גם כמנכ"ל אינטרקולוני ושנחקר לאחרונה ברשות ני"ע בחשד לכאורה לעבירות בניירות ערך.

ראוי להדגיש כי המגרש שילש את ערכו בתוך ארבע שנים בלבד; בקיץ 2006 קנתה חברת אינטרקולוני את המגרש ב-16 מיליון דולר מידי החברות שטראוס-עלית והאחים עופר. קבוצת הרכישה תשלם, כאמור, 200 מיליון שקל על המגרש, ועוד 20% מהרווחים שינבעו ממנו, לפי דיווח החברה.

המחיר אמנם שולש, אך ראוי לסייג ולומר כי מנכ"ל החברה המוכרת, גבריאל, הינו בעל השליטה בחברה שרוכשת את הקרקע; על פי הדיווח לבורסה היום (ד'), יחזיק גבריאל ב-60% מהון המניות של החברה הרוכשת.

כזכור, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה לאחרונה את הערר שהגישה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב נגד תוכנית מתחם ליבר, שבה ביקשה חברת אינטרקולוני לשנות את ייעוד השטח למגורים, מהלך שסולל את הדרך להפיכתו של המגרש למתחם מגורים בבנייה רוויה.

"מאמין בקרקע"

לדברי גבריאל, קבוצת הרכישה שהוא מארגן, המורכבת ממשקיעים, תחל בעוד כשנה בבניית 130 יחידות דיור במתחם. כלומר, העסקה גוזרת מחיר של יותר מ-1.5 מיליון שקל ליחידת קרקע. האם המחיר משקף את הערך האמיתי של הקרקע? "אני משלם מחיר שהוא המקסימום של המקסימום כי אני מאמין בקרקע הזו", אומר היום (ד') גבריאל ל"גלובס", "מדובר בבניין איכותי במיקום אטרקטיבי, 400 מטר מקו הים בנוה צדק".

לדבריו, יוקם במתחם מגדל מגורי יוקרה בן 32 קומות; המחיר צפוי לעלות על 20 אלף שקל למ"ר, אם כי טרם תומחרו הדירות. גבריאל אינו נשמע מוטרד משלל הביקורת שהוטחה במגדל נוה צדק הסמוך על כך שאינו משתלב במרקם העירוני של השכונה ההיסטורית ועל כך שהוא מטיל צל על חלקים נרחבים של השכונה. "המגדל אינו יושב במרכז השכונה אלא במעגל החיצוני שלה", אומר גבריאל, "מגדל שנבנה בצורה נכונה יכול להשתלב במתחם נווה צדק".

מעבר לדיווח הבורסאי, סירב גבריאל להתייחס בשלב זה למתווה המשפטי של העסקה במסגרתה הוא עצמו קונה קרקע מחברה אשר בניהולו.