גולדמן זאקס: "ה-iPad יקבור את שוק המחשבים הניידים"

למרות הביקורות הקשות מצד רבים על ה-iPhone 4, בגולדמן זאקס מפרגנים לסטיב ג'ובס: "היתרונות המובנים של המכשיר יפגעו אנושות בשוק הנטבוקים והלפטופים"

בשורות טובות לאפל : בנק ההשקעות גולדמן זאקס מעריך היום שמהפיכת ה-iPad רק החלה וכי היא צפוייה בטווח הבינוני "לאכול" את שוק המחשבים הניידים הסטנדרטיים.

בסקירה שפירסמו היום (ד') מפרטים בגולדמן מספר סיבות למהלך: ראשית, טוענים שם, המכשיר מותאם לשינויים באופן השימוש כאשר עיצובו כמסך גדול מתאים יותר למצב הקיים של צריכת מידע במקום ייצור מידע. בנוסף, החיבור המתמיד בין המכשיר לספקי תוכן (בין היתר באמצעות חנות ה-iTunes) הופך אותו לאטרקטיבי עבור המשתמשים.

יתרון נוסף שמונים בגולדמן זאקס הוא יכולת החיבור של המכשיר לאינטרנט: "אפשרויות החיבור הרבות איתן משווק המכשיר מבטיחות שהוא תמיד מחובר ותמיד זמין". בנוסף, טוענים שם, אורך החיים של הסוללה שיכול להחזיק יום שלם הופך את המכשיר לאטרקטיבי ומציע ללקוח פיתרון בתחום החשוב לו ביותר - יכולת שימוש ברגע האמת.

בחברה טוענים עוד כי תנאי השוק, חוזק המותג של אפל, הצלחותיה בתחום השיווק הישיר ויכולתה באופן קבוע "להסיר את כל החסמים" בתהליך הקנייה הופכים את האייפד למוצר קורץ במיוחד לקהל לקוחות רחב.

לאור כל אלה, מסיקים בחברה, צפוי מהפך משמעותי כבר בשנה הקרובה עם מעבר של רבים משוק ה"נטבוקים" לטובת ה-iPad של אפל, כאשר מגמה זו תמשיך ותתעצם גם בעתיד.