עו"ד קורב: פרשת הולילנד קשורה למימון הבחירות של אולמרט

נציג ‎הפרקליטות הבהיר כי נמצא קשר בין פרשת הולילנד לבין הפרשות האחרות של אולמרט, טלנסקי ומרכז ההשקעות, וציין כי בקרוב יוכרע האם חקירת הפרשה תתגבש לכדי כתבי אישום

פאזל החקירות נגד אולמרט מתחיל להתחבר: במהלך דיון הבוקר (ה') במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, וראש לשכתו, שולה זקן, עדכן התובע, עו"ד אורי קורב, כי נמצא קשר בין פרשת הולילנד לבין הפרשות מרכז ההשקעות ו"מעטפות הכסף" של משה טלנסקי המתנהלות כיום בבית המשפט המחוזי בירושלים.

לדבריו, "קיים ממשק בין חומר החקירה החדש לבין חומרי החקירה הנמצאים בתיק ובכתב האישום, בעיקר בהיבט הראייתי של מימון מערכות בחירות של אולמרט".

קורב הוסיף כי לאחר 3 חודשי עבודה מאומצת וחסרת תקדים, הגיעה חקירת פרשת הולילנד לשלביה האחרונים, ובקרוב יוכרע האם תתגבש לכדי כתבי אישום, בהם אישום נוסף נגד אולמרט וזקן.

לדברי קורב, בפרקליטות מעבדים כיום את המשמעויות של ה"ממשקים" בין הפרשיות השונות בהן מעורב אולמרט, וחומרי החקירה הרלוונטיים יועברו לצוות ההגנה של אולמרט וזקן בהקדם האפשרי.

קורב הזכיר כי באפריל האחרון ביקשה הפרקליטות מבית המשפט שדן בתיקי אולמרט וזקן לשנות את סדר הבאת העדים במשפט, ולהעיד תחילה את העדים הקשורים בפרשת "ראשונטורס", בהמשך את העדים הקשורים בפרשות טלנסקי, ולבסוף את העדים הקשורים בפרשת מרכז ההשקעות. זאת, בשל מידע חדש שעשוי להשליך על התיקים הנדונים בפניו. כך למעשה "התפוצצה" פרשת הולילנד.

ראש הרכב השופטים, נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים מוסיה ארד, הביעה פליאה נוכח בקשתה יוצאת הדופן של התביעה, והודיעה כי גביית העדויות תימשך כרגיל עד למתן החלטה אחרת. לאחר יומיים, ועם פרסום חלקי של פרטי החקירה בפרשת הולילנד, נעתרו השופטים לבקשה לשינוי סדר הבאת העדים עקב חפיפה אפשרית בין התיק הנדון בפניהם ובין חקירת פרשת הולילנד.