נתניהו: "חוק הגיור יקרע העם"; רותם: "הוא לא קרא את החוק"

"ראש הממשלה טועה ומטעה, חוק הגיור אינו יוצר כל פילוג בעם. החוק עסוק אך ורק בגיור בישראל ואינו משנה את המצב הקיים לגבי גיורים הנערכים מחוץ לישראל"

לאחר שראש הממשלה הבהיר בישיבת הממשלה הבוקר (א') כי הוא מתנגד לחוק הגיור יצא יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ויוזם חוק הגיור, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), למתקפה נגדו ואמר כי ראש הממשלה כלל לא קרא את החוק.

דבריו של נתניהו כי חוק הגיור "עלול ליצור קרע בעם היהודי", הביאו לתגובת נגד קשה בישראל ביתנו. "ראש הממשלה טועה ומטעה, חוק הגיור אינו יוצר כל פילוג בעם. החוק עסוק אך ורק בגיור בישראל ואינו משנה את המצב הקיים לגבי גיורים הנערכים מחוץ לישראל", אמר רותם, "נראה כי ראש הממשלה, אשר היה זה שביקש ממני להגיע להסכמה עם המפלגות הדתיות בקואליציה בכל הקשור לנושא הגיור, נבהל מהלחצים שהופעלו עליו, או שמא שכח את בקשתו לפעול בהסכמה מלאה עם המפלגות הללו בכל הנוגע לחוק זה. ואמר דברים אלה מבלי שקרא בפועל וברצינות את החוק".

בעוד ראש הממשלה מבהיר כי ייעשו מאמצים להסיר בהסכמה את הצעת החוק, ואם לא יעלה הדבר בידו יבקש מחברי הליכוד ושאר סיעות הקואליציה להתנגד לה " , מודיע רותם כי יעלה את הצעת החוק שלו ברגע שיושג רוב ואף מוסיף כי "ראש הממשלה יהיה אחד מאלה שיצביעו בעדו".

ביום רביעי צפוי להסתיים מושב הקיץ של הכנסת. ככל הנראה לא תעלה הצעת החוק להצבעה בימים הקרובים אלא רק לאחר חידוש פעילותה של הכנסת, באוקטובר.

ראש הממשלה אמר את הדברים היום לאחר שהשר אבישי ברוורמן הביע תקווה בישיבת הממשלה שלנוכח המשבר שיצרה ישראל ביתנו סביב התקציב, יבהיר ראש הממשלה שהצעת חוק הגיור לא תעבור בכנסת. ברוורמן אמר כי "לא יכול להיות שנושא כזה יושאר להכרעת הכנסת. לא יעלה על הדעת ש-85% מיהדות ארה"ב תהפוך ליהודים סוג ב'".