קריימר: השבוע בוול סטריט - IPO לשתי חברות מבטיחות ושונות

ההנפקה הראשונה לציבור היא של גרין דוט, חברת כרטיסי התשלום הנטענים הגדולה ביותר בארה"ב ■ ההנפקה השנייה היא של חברת Ameresco, אשר מסייעת ללקוחות עסקיים שלה לחסוך כסף באמצעות ייעול השימוש באנרגיה

למשקיעים בוול סטריט יש השבוע הזדמנות לקחת חלק בשתי הנפקות ראשוניות לציבור מבטיחות ושונות לחלוטין, כך אמר אמש הפרשן הכלכלי של רשת CNBC, ג'ים קריימר. "אבל כל אחת מהן מציעה נתיב משלה של רווחים", הוסיף.

ההנפקה הראשונה לציבור היא של גרין דוט, חברת כרטיסי התשלום הנטענים הגדולה ביותר בארה"ב, אשר תיסחר החל מיום רביעי תחת הסימול GDOT. קריימר אוהב מנייה זו מתוך האמונה שלו במעבר משטרות לכרטיס הפלסטיק, "אנשים פשוט לא אוהבים לבצע עוד עסקאות במזומן".

החברה שגשגה בשנות המיתון האחרונות, משום שאנשים לא רצו או לא היו מסוגלים להשתמש בכרטיסי אשראי והעדיפו במקום זאת לטעון את כרטיסי חיוב מראש. לפי קבוצת הייעוץ והמחקר מרקטור, היקף הכסף הנטען לכרטיסים אלה צפוי לזנק ל-119 מיליארד דולר בשנת 2012, מהיקף של 9 מיליארד דולר בלבד בשנת 2008. "ובכן, פוטנציאל הצמיחה כאן הוא עצום", קריימר.

ההנפקה השנייה שעליה ממליץ קריימר היא של חברת Ameresco, אשר מסייעת ללקוחות עסקיים שלה לחסוך כסף באמצעות ייעול השימוש באנרגיה. קריימר מוצא שמנייה זה הינה הימור טוב לטווח הארוך.

החברה פועלת בשוק של 5 עד 5.5 מיליארד, שצפוי לצמוח בקצב של 26% עד 2011. מקינזי מעריכה כי ארה"ב תזדקק להשקיע 500 מיליארד דולר באנרגיה יעילה עד 2020 כדי לחסוך עלויות אנרגיה בהיקף 1.2 טריליון דולר, זאת בנוסף ל-216 מיליארד דולר שצפויים להיות מושקעים בעולם על פרויקטי של אנרגיה יעילה בין שנות 2008 עד 2013.