בגלל החרם: אלקטרה שוקלת להפסיק את השירות באזורים חרדיים

בעקבות התקפות אלימות של חרדים כלפי נציגי אלקטרה מוצרי צריכה הוצבה אבטחה פרטית סביב ראשי ובעלי החברה ■ ראש ארגון אתרא קדישא: "אלקטרה צריכה להציל את הקברים ממה שהיא עשתה"

חברת אלקטרה מוצרי צריכה שוקלת להפסיק את מתן השירות באזורים החרדיים, וזאת בעקבות ההתקפות האלימות כלפי טכנאים ונציגי החברה - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי לאור ההתקפות האלימות ומחשש להרחבתם, החברה הציבה אבטחה פרטית סביב בתיהם של ראשי ובעלי החברה.

אמש (ב') חשף "גלובס" כי חרם בד"ץ העדה החרדית שהוכרז על אלקטרה מוצרי צריכה גרר בעקבותיו התקפות אלימות על נציגי החברה שנקראו לתת שירות ללקוחות חרדים.

החרם הוכרז בשל שותפות שהייתה לאלקטרה נדל"ן, החברה-האחות, בפרויקט בניית בית-מלון על שטח בית-החולים בצרפתי ברחוב יפת ביפו. החרדים טוענים כי במקום מצויים קברים.

באחד המקרים הותקף טכנאי שהגיע לשכונת מאה שערים בירושלים לצורך שירות, על-ידי עשרות חרדים שקראו לעברו "אתם פושעים". בעוד הטכנאי יושב ברכב, אחד החרדים זרק לבנה לתוך הרכב ושבר את השמשה האחורית, בעוד אחר פגע ברכב. מספר חרדים אף ניסו למשוך את הטכנאי בכוח מהרכב, והוא חולץ בעזרת המשטרה.

במקרה אחר רכב של אלקטרה בע"מ, חברה-אחות לאלקטרה מוצרי צריכה, הוצת, וחרדים הפכו רכב נוסף של החברה ברמת בית-שמש. אירועים אלה הם רק חלק מההתקפות שחוו נציגי החברה.

יצוין כי לפי החוק, החברה מחויבת במתן שירות, אולם הוחלט כי אם ההתקפות יימשכו - היא תפנה לרגולטור ותבקש אישור להפסיק את מתן השירות.

לפי שעה ולמרות מאמצי החברה, לא נראה כי החרם קרוב לסיומו. "אלקטרה נדל"ן לא יצאה מהפרויקט, ואפילו אם תצא עכשיו - זה כבר מאוחר. היא צריכה להציל את הקברים ממה שהיא עשתה. הם נדרשו לא לפגוע בקברים אלא לבנות בנייה עלית, ואז הם היו מפסידים את קומת המרתף שמיועדת לחניות", אומר ל"גלובס" הרב דוד שמידל העומד בראש ארגון אתרא קדישא, יוזם החרם.