הבנקים ירשמו רווחים חד-פעמיים של 223 מיליון שקל בקרוב

זאת ממכירת פז על-ידי לאומי דרך מימושי כאל ועד איירפורט סיטי ■ ברבעונים הקרובים ייהנו 3 בנקים - לאומי, דיסקונט וירושלים - מרווחים חד-פעמיים

הבנקים צפויים לרשום ברבעונים הקרובים רווחים חד פעמיים בגובה 223 מיליון שקל (לאחר מס) ממכירת נכסים שונים. עיקר הרווח יהיה בבנק לאומי - 169 מיליון שקל, ובבנק דיסקונט - 50 מיליון שקל.

לאומי יציג בדו"חות הרבעון השני שיתפרסמו בסוף אוגוסט רווח של 169 מיליון שקל ממכירת חלקו בפז . ביוני מכר לאומי 14.97% ממניות פז, על פי הנחיית בנק ישראל שעליו למכור את אחזקותיו בפז המוגדרת כקונגלומרט. הבנק השאיר בידיו 0.83% מפז. המכירה נעשתה תמורת 782 מיליון שקל. הואיל והאחזקה בפז נרשמה במאזן לאומי לפי 587 מיליון שקל, לבנק נוצר רווח חד פעמי בסך 169 מיליון שקל.

דיסקונט יציג רווח חד פעמי של 50 מיליון שקל. 12 מיליון שקל יירשמו ברבעון השני, לאחר שחברת כרטיסי האשראי כאל מימשה באפריל מחצית ממניותיה בוויזה העולמית, ורשמה רווח של 16 מיליון שקל. המחצית השנייה של המניות תשתחרר במרס 2011. דיסקונט מחזיק בכאל 71.8% והבינלאומי 28.2%. בגין אחזקתו בכאל ירשום הבינלאומי רווח חד פעמי של 4 מיליון שקל.

אירוע משמעותי

ברבעון השלישי צפוי דיסקונט לדווח על רווח מפעולות לא רגילות של 38 מיליון שקל. זאת, לאחר שבנק מרכנתיל דיסקונט יממש באוגוסט אופציית PUT שניתנה לו בעבר, וימכור את אחזקותיו בקופות הגמל (49%) להדס ארזים. על פי האופציה מחויב הדס ארזים לרכוש ממרכנתיל את הקופות לפי שיעור של 4.25% מהנכסים. מחיר זה שנקבע ב-2007 גבוה משמעותית ממחירי קופות הגמל כיום, שנאמדים ב-2.5%-3% מהנכסים.

בנק נוסף הצפוי לרשום רווח חד פעמי הוא בנק ירושלים . בבנק, בניהולו של אורי פז, התקבלה החלטה להעביר את רוב משרדי ההנהלה ויחידות המטה מירושלים ומתל אביב למתחם חדש באיירפורט סיטי. לאור זאת החליט הבנק למכור את בניין משרדי ההנהלה בירושלים. המכירה, לאחר שתתבצע, תניב לבנק ירושלים רווח של כ-30 מיליון שקל לפני מס (הנאמד ב-18 מיליון שקל לאחר מס). מדובר באירוע משמעותי לבנק, היות והרווח השנתי של בנק ירושלים נאמד ב-50-60 מיליון שקל בשנה.