יו"ר הכנסת: ביקשתי מרה"מ לפעול לשידור המשחק המרכזי בערוץ 1

ראובן ריבלין מנסה לגייס את ראש הממשלה ואת שרת הספורט להעדיף את השידור הציבורי על פני זה של ערוץ הספורט ■ על-פי הערכות, ערוץ הספורט הציע להתאחדות לכדורגל 45 מיליון שקל ל-3 שנים עבור המשחק המרכזי

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשרת התרבות והספורט, לימור לבנת, בבקשה לפעול לשידור המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל בערוץ 1.

ריבלין אמר היום (ד') בכנסת, בדיון שעסק בעתידה של רשות השידור, כי הוא ניסה לשכנע את נתניהו ואת לבנת לפעול לקדם את שידורי הכדורגל בערוץ 1, על מנת שכל האוכלוסייה בישראל תוכל ליהנות משידור פתוח, ללא תשלום של המשחקים בעונה הקרובה.

במהלך הדיון מחה ריבלין על כך שלפי פרסומים שונים, המשחק המרכזי העונה של ליגת העל צפוי להיות משודר בערוץ 5, שלדבריו הציע כ-2 מיליון שקל יותר מערוץ 1 במכרז שהוציאה ההתאחדות לכדורגל.

ריבלין הלין על כך שבשל שיקולים כספיים עשויה להיות הליגה משודרת ב"ערוץ שיש צורך במנוי לכבלים או לוויין כדי לצפות בו".

חבר הכנסת איתן כבל, שנכח בדיון, אמר כי "שום דבר עדיין לא סגור". ההחלטה על זהות הגוף שיזכה במכרז צפויה להתקבל היום.

ערוץ 1 וערוץ הספורט הם שני הגופים היחידים שניגשו למכרז לשידור המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל. סכום המינימום שנקבע להשתתפות במכרז עמד על 13 מיליון שקל לעונה.

ל"גלובס" נודע כי במהלך ההתמחרות בין הצדדים העלה ערוץ הספורט את הצעתו לסכום של כ-45 מיליון שקל ל-3 שנים - הצעה הגבוהה מזו של ערוץ 1.