יו"ר הרשות השנייה אמנון נדב עולה לשימוע אצל היועמ"ש

ההליך צפוי להכריע בשאלה אם נדב, שהשעה את עצמו לעת עתה מתפקיד יו"ר הרשות, יוכל להמשיך להחזיק בו

יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אמנון נדב, עולה לשימוע בלשכת היועץ המשפטי לממשלה.

ל"גלובס" נודע כי הליך זה, שככל הנראה יתקיים בשבוע הבא, צפוי להיות זה שיכריע על המשך דרכו של נדב בתפקיד.

עניינו של נדב הועבר לפתחו של היועץ המשפטי, יהודה וינשטיין, לאחר שוועדת שפניץ, הממונה על מינויים בשירות הציבורי, קבעה כי נדב לא יוכל לשמש כיושב ראש הרשות השנייה.

מאז שנכנס לתפקידו, הספיק נדב לשמש בתפקיד חודשים ספורים בלבד עד אשר הודיע לוועדת שפניץ, שאישרה בזמנו את מועמדותו, כי בתו לא תעזוב את עבודתה כעובדת תחנת הרדיו האזורי אקו FM99. זאת בניגוד להודעה מוקדמת שלה כי תעזוב את עבודתה, על מנת לא להביא את אביה למצב של ניגוד עניינים.

למורת-רוחו של שר התקשורת, משה כחלון, קבעה הוועדה כי נדב ייאלץ לעזוב את תפקידו, והנושא הועבר על-ידי כחלון לבחינה בלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה.

באחרונה חשף נדב בראיון ל"מעריב" את הסיפור מאחורי סירובה של בתו להתפטר, לפיו למקום עבודתה יש חשיבות מכרעת בשיקומה לאחר תאונת דרכים קשה וטראומטית שעברה. נדב הודיע לאור ההתפתחויות, כי במקרה שייקבע כי לא יוכל להמשיך בתפקידו הוא יתפטר, אולם אין הוא מוכן להודיע על התפטרותו לפני כן.

לפי שעה, את ישיבות הרשות השנייה מנהל ד"ר אילן אבישר, המשנה ליו"ר מועצת הרשות השנייה, ובישיבות האחרונות נקבעה רשימת יושבי ראש הוועדות השונות, תחת הנחייתו של נדב, שהשעה את עצמו.

יש לציין כי אם יחליט היועץ המשפטי לממשלה להפוך את החלטת ועדת שפניץ על פיה, יהווה הדבר מהלך תקדימי. אם יחליט לקבל את דבריה, יחל השר כחלון בחיפושים מידיים אחר יו"ר חדש למועצה.

את תגובתו של נדב לא ניתן היה להשיג.