מנהל ההשקעות הראשי של כלל פיננסים: "לא מושקעים בשקל בגבעות, השווי גבוה מדי, הפרסומים מעורפלים"

גלובס tv קובי פלר מדבר בגלוי עם "גלובס" על הודעת גבעות ותגובת המניה היום ■ "המוסדיים לא בנייר הזה", הוא אומר, ומסביר אילו נתונים חסרים בהודעת גבעות על ה"תגלית המסחרית" ■ "הסיבה שהמניה לא יורדת בשיעור גבוה יותר היא שיש סיכוי שאותה באר שקדחו בה היא רק חלק ממאגר שלם" ■ צפו בווידיאו: גלובס TV ליווה את משקיעי גבעות

הודעת גבעות מאתמול על תגלית נפט מסחרית ב"מגד 5" לוחצת היום (ה') מטה את המניה, תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר גבוה למדי. בזמן שהרוב המוחלט של האנליסטים, מנהלי ההשקעות והפעילים בשוק מסרבים בתוקף להתבטא בנושא לציטוט ומבקשים לשמור על אנונימיות, קובי פלר, מנהל ההשקעות הראשי של כלל פיננסים, מדבר בגלוי בשיחה עם "גלובס" על הבעיות בהודעה המעורפלת של גבעות , על תגובת המניה וכן מנסה להרגיע את הרוחות.

לפורום גבעות ב"גלובס" - לחצו כאן

"יש לנו את הקרן כלל משאבי גז ואנרגיה - ואנחנו לא משקיעים בגבעות אפילו שקל", אומר פלר. "הסיבה שאנו לא משקיעים היא שמתוך המידע שהחברה העבירה עד היום קשה מאוד להעריך את הפוטנציאל המסחרי של המאגר".

- מה חסר בהודעת השותפות?

"חסרים לי נתונים שעל בסיסם יהיה אפשר להעריך יותר את הפוטנציאל הכלכלי של הבאר, נתונים שייצאו רק באמצע אוגוסט ורק אז נדע עד כמה התגלית כלכלית. בהודעת החברה מאתמול קשה להבין דברים טכניים וטכנולוגיים, למשל אין נתונים לגבי הלחץ, כלומר אין התפלגות של ההפקה ב-189 שעות - האם כל ההפקה נעשתה בהתחלה או שהיה פיזור שווה. יש לכך משמעויות. אם הלחץ בשעות האחרונות בבדיקה היה זהה ללחץ בהתחלה אז יש לזה יותר ערך. אנחנו כמשקיעים המבססים השקעה על בסיס ניתוח כלכלי - אין לנו מספיק נתונים".

- כיצד אתה מסביר את תגובת המניה היום?

"הסיבה שהמניה לא יורדת בשיעור גבוה יותר היא שיש סיכוי - שלא ניתן לתמחרו כרגע - שאותה באר שקדחו בה היא רק חלק ממאגר שלם. לכן לא ניתן להעריך את השווי הכלכלי של התגלית שנמצאה. יכול להיות שהבור שהם קדחו הוא רק חלק מאזור שלם שבו יש ממצאים, כלומר הם יצטרכו לעשות עוד קידוחים ולבדוק את כל האזור".

- אז המוסדיים לא נכנסים להשקעה בגבעות?

"ככל שידוע לי - המוסדיים לא בנייר הזה. בדיווח של אתמול השותפות הייתה יכולה להיכנס ליותר פרטים כדי שנוכל לתת הסתברות כלכלית למאגר הזה. מה שגורם לאנשים לקנות את המניה היום זה הסיכוי שאותה תגלית תהווה חלק ממאגר שלם".

- מהי עצתך למשקיעי גבעות?

"בתחומי סיכון, כמו תחום האנרגיה, הדרך הנכונה להשקיע היא בצורה של פיזור. ההשקעה לא מתאימה ללקוח בעל פרופיל סיכון נמוך. זה לא יכול להיות החלק המרכזי של תיק המניות. לכל היותר הייתי ממליץ ללקוח בעל פרופיל סיכון גבוה להשקיע עד 5% מהרכיב המנייתי בתיק בתחום זה".

- גבעות נסחרת היום שווי של כמיליארד שקל; האם השווי מוצדק לדעתך?

"להערכתנו, כרגע השווי גבוה ביחס לפרטים שאנו יכולים לתמחר אותם".