לאחר 24 שנות פעילות: רשת האופנה SCOOP נסגרת

הרשת מנתה 4 סניפים בלבד, אך כולם במקומות מרכזיים ■ הבעלים אלי אשל: "היתה לנו ירידה של 20% במכירות, לא מעבר, אבל אלה 20% מאוד מהותיים" ■ רשת נעלי SCOOP הנמצאת בבעלות אחרת ממשיכה את פעילותה

אחרי 24 שנות פעילות, מותג האופנה לנשים SCOOP מפסיק את פעילותו וסוגר את חנויות הרשת - כך נודע ל"גלובס". בטרם ההחלטה על הסגירה ניסו בעלי החברה למכור אותה, אך משהדבר לא צלח הוחלט לסגור את הפעילות.

תחת המותג SCOOP פועלת גם רשת נעליים הנמצאת בבעלות אחרת וממשיכה את פעילותה כרגיל.

המותג SCOOP נוסד בשנת 1988 על-ידי אלי אשל, ומאוחר יותר הצטרפה לעסק רעייתו, אילן, ששימשה כמעצבת. מדובר במותג אופנה צעיר וטרנדי עם קו עיצוב נקי, שהתחרה גם ברשתות המעצבים.

לאחר שבמשך שנים רבות המותג שווק לסיטונאים בלבד, בשנת 2000 החליט הזוג אשל להקים רשת חנויות שפנתה לנשים בגיל ממוצע של 25-27.

הרשת מנתה 4 סניפים בלבד, אולם כולם במקומות מרכזיים. הסניפים נפתחו בקניון רמת-אביב, בקניון עזריאלי, בקניון איילון וברחוב שנקין בתל-אביב.

החנות בשנקין נסגרה כבר בפברואר השנה. "רחוב שנקין נגמר. הוא כבר לא מה שהוא היה פעם", מסביר אשל. יתר סניפי הרשת צפויים להיסגר במהלך חודש אוגוסט הקרוב.

לדברי אשל, טרם ההחלטה על הסגירה הם בחנו שתי אפשרויות נוספות: האחת - להעביר את הייצור שנעשה בישראל לסין, אך הם העריכו כי הדבר ייפגע במותג בשל הצורך להזמין סחורה זמן רב מראש. האפשרות השנייה - לסגור את הייצור ולייבא בגדים מאיטליה לחנויות הרשת - נפסלה אף היא.

על ההחלטה לסגור את הרשת אומר אשל ל"גלובס": "היתה לנו ירידה של 20% במכירות, לא מעבר לזה, אבל אלה 20% מאוד מהותיים. אין לי חובות ברמה כזאת שאני צריך להפעיל את העסק בשביל מזומנים. אם הייתי רואה אופק טוב בענף הייתי ממשיך, אבל האופק שאני רואה הוא לא טוב".

לדבריו, "לפני 24 שנה היתה בעיה גדולה לרשתות הגדולות, והיום יש לגדולים יתרונות שמתבטאים בתנאים מועדפים בקניונים. הם משלמים שכר דירה של 40-50 דולר למ"ר, כשאנחנו משלמים 200 דולר למ"ר. זה מאוד מהותי".

* השוק משתנה, רשתות בינלאומיות נכנסות ורשתות מקומיות גדולות פותחות סניפים ענקיים.

"זה מזיק. זה לא עשה לנו טוב. בעבר היינו מאוד מיוחדים במה שאנחנו עושים, והיום את הפריטים שלנו, ברמה כזאת או אחרת, אפשר למצוא גם בחברות אחרות. ברור שזו חלק מהסיבה".

* אתה חושב שנראה עוד רשתות אופנה קטנות נסגרות?

"אני חושב שכן, אבל מקווה שלא".