עו"ד וינרוט: יש לי הוכחה שפעלתי בשקיפות מלאה מול הרשויות

וינרוט הציג לביהמ"ש מסמך של הרשות לאיסור הלבנת הון, לפיו הוא יזם את הפגישה עם יו"ר הרשות לשעבר בעניינו של גאידמק ■ ההגנה: המסמך מוכיח כי כל הרשויות היו חשופות לעובדה שגאידמק וצ'רנוי קיימו מו"מ מול רשויות המס

דרמה במשפטם של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ושוקי ויטה, שנמשך היום (ה') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. בתחילת הדיון ביקש עו"ד וינרוט את רשות הדיבור והציג בפני בית המשפט מסמך של הרשות לאיסור הלבנת הון, שלטענתו מוכיח באופן מלא את חפותו ואת גירסתו, לפיה הוא פעל בענייניי לקוחותיו בשקיפות מלאה מול הרשויות.

המסמך עוסק בפגישה שקיימו ב-6 במאי 2003 וינרוט ורו"ח זאב פלדמן עם ראש הרשות לאיסור הלבנת הון, יהודה שפר, וגורמים נוספים ברשות בעניינו של ארקדי גאידמק. לפי המסמך, הפגישה נערכה "לבקשת עורך דינו של גאידמק, עו"ד וינרוט".

ההגנה טוענת כי לאור העובדה שוינרוט הוא שיזם את הפגישה בשם גאידמק, כל הרשויות היו מעורבות וחשופות לעובדה שגאידמק ומיכאל צ'רנוי קיימו משא-ומתן מול רשויות המס.

לדברי ההגנה, המסמך גם מוכיח בזמן אמת כי וינרוט היה בטוח כי לאחר פגישתו עם שפר, הרשות לאיסור הלבנת הון תפנה ביוזמתה לרשות המסים בעניינו של גאידמק.

מסמך מושחר

נגד וינרוט ו-ויטה הוגש כתב אישום חמור בעבירות של מתן וקבלת שוחד (בהתאמה), בטענה כי וינרוט העניק ייעוץ משפטי בשכר-טרחה סמלי לויטה, בעת ששימש כפקיד שומה דן, כדי שזה יפחית בשומתם של לקוחותיו של וינרוט, בהם גאידמק ומיכאל צ'רנוי.

לפי כתב האישום, את שכר-הטרחה האמיתי - כ-30 מיליון שקל - קיבל וינרוט "בדלת האחורית" מלקוחות אלה עבור הסכמי המס החריגים שערך להם יוטה.

וינרוט מואשם גם בהלבנת הון, ואילו ויטה מואשם גם במירמה והפרת אמונים.

המסמך אותו הציג היום ויטה הוא דו"ח העברת מידע, שהכין ראש אגף המחקר ברשות לאיסור הלבנת הון דאז צפניה ברזילי, והועבר למשטרה בעקבות הפגישה בעניין גאידמק במאי 2003, בה היה נוכח גם ברזילי. במסמך נכתב בין השאר, בכתב-ידו של ברזילי ככל הנראה, כי "פלדמן הוא אולי יועץ - לשאול את מס הכנסה".

לטענת ההגנה, המסמך מפריך את טענת התביעה ואת עדותו של שפר, לפיהן בפגישה במאי 2003 לא דובר על נושא הכנסותיו של גאידמק או על המשא-ומתן בינו לבין ויטה לקראת כריתת הסכם מס.

עד היום היתה בידי ההגנה טיוטה של המסמך, שרובה הושחרה בקו שחור על-ידי שפר, ולא ניתן היה להבין ממנה הרבה. ואולם, בעקבות עדותו של ברזילי בתחילת השבוע, שבה סיפר כי הוא כתב את הדו"ח וכי שפר מחק ממנו משפטים רבים, הורה השופט גלעד נויטל לפרקליטות לתפוס את המסמך המקורי. לאחר שהמסמך הוצג בפני בית המשפט ביקשו עוה"ד שהות ללמוד אותו לעומק, ונראה כי הוא עוד צפוי להעסיק רבות את בית המשפט.

וינרוט מיוצג בידי עוה"ד פרופ' דוד ליבאי, דן שיינמן, נבות תל-צור, נוית נגב, ירון קוסטליץ, איריס ניב-סבג ודפנה ליבאי; ויטה - בידי עו"ד אלון רון; והתובעים במשפט הם עוה"ד שרון כהנא, רותם שגיא ויפעת שטיין מפרקליטות מיסוי וכלכלה. (4778-12-09).