זעזוע בסנדיסק: המנכ"ל אלי הררי פורש לאחר 22 שנה בתפקיד

ההודעה הפילה את המניה ב-8% במסחר המאוחר בוול סטריט ■ הררי: "סנדיסק חזקה יותר מאי פעם; זהו זמן טוב להעביר את המושכות" ■ יורשו של הררי יהיה סנג'אי מרוטרה, סמנכ"ל התפעול בחברה

מניית סנדיסק נפלה אמש (ה') במסחר המאוחר בוול סטריט בכמעט 8% לאחר שהמנכ"ל אלי הררי הודיע כי יפרוש מתפקידו בסוף השנה, 22 שנה לאחר שייסד אותה. ההודעה הגיעה במקביל לפרסום הדו"חות הרבעוניים של חברת השבבים והפתיעה את המשקיעים.

"סנדיסק חזקה יותר מאי פעם והיא תמשיך לעשות חיל בשנים הבאות", אמר הררי בן ה-64 בשיחת ועידה עם אנליסטים. "זהו זמן טוב להעביר את המושכות למישהו אחר".

יורשו של הררי יהיה סנג'אי מרוטרה, סמנכ"ל התפעול בחברה. כמו כן, מייקל מרקס ימונה ליו"ר סנדיסק.

בדו"חותיה הכספיים הציגה סנדיסק הכנסות של 1.18 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, מעט מעל הציפיות בשוק שעמדו על 1.16 מיליארד דולר. המניה נפלה במסחר המאוחר בשל פרישתו של הררי, וזאת לאחר שזינקה ב-49% השנה והגיעה בחודש שעבר לשיא של 3 שנים.

תחת שרביטו של הררי רכשה סנדיסק את אם-סיסטמס הישראלית של דב מורן. הרכישה הידועה בוצעה ב-2006 בעסקת מניות ששוויה 1.55 מיליארד דולר.

עם שווי שוק הנושק ל-10 מיליארד דולר, סנדיסק מתמחה בזיכרון בלתי נדיף המיועד לשמירת נתונים כגון מוזיקה ומדיה בעיקר בהתקנים התקשורת הניידים.

סנדיסק נהנית מהעלייה בביקושים למוצרי פלאש (זכרונות לאחסון מידע), אך למרות שרווחי החברה זינקו ברבעון השני ל-258 מיליון דולר מ-52 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, מחירי מוצריה נשחקו. עם זאת, יש לציין כי החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה, כשהציגה רווח נקי של 1.08 דולר למניה בעוד שבשוק ציפו ל-90 סנט למניה בלבד.

מפעל חיים של 22 שנה

בראיון בלעדי ונדיר למגזין G של "גלובס" בדצמבר 2007, נשאל הררי על מחיר המניה שירד אז בכ-30% עקב פרוץ משבר הסאב-פריים בארה"ב והטלטלה בשווקים. הררי אמר בתשובה, כי "אני לא נמצא כאן בשביל מחיר המניה להיום או למחר, אלא בשביל ליצור רווח לטווח ארוך. להתמקד ברבעון הנוכחי זה בסדר, אבל אני נמצא כאן גם לעוד חמש, עשר שנים".

הררי עזב את ישראל לפני יותר מ-40 שנה אך נהג לבקר בישראל לא מעט. סנדיסק מחזיקה מטה ומפעלים גם בארץ.

הררי נולד ב־1945 להורים שהגיעו כחלוצים מפולין. הוא היה תלמיד מצטיין, ובגיל התיכון נשלח לפנימייה יהודית באנגליה. את התואר הראשון עשה במנצ'סטר, והמשיך לדוקטורט בפיזיקה של מוצקים בפרינסטון. בתחילת דרכו שאף הררי לקריירה של מדען חוקר, אך בשנות ה-70 פנה לעולם המחשבים.

אחרי הדוקטורט שב לישראל, ועבד בסניף המקומי של אינטל. ב-1983 הקים סטארט־אפ בשם WSA, שבו עבד עם בועז איתן, לימים מתחרהו הגדול עם היווסדה של סייפן. המיזם נכשל, וב־1988 הקים הררי את סנדיסק. ב־1995 הנפיק את סנדיסק בנאסד"ק.