איך נענש נהג מונית שאמר לנוסעת "יא זבל, תלכי ללמוד תורה"?

הנהג נקנס ב-10,000 שקל - אך הנוסעת תקבל פיצוי של 500 שקל בלבד ■ גם ציבור נוסעי המוניות יכול לנשום לרווחה: הנהג חתם על התחייבות בגובה 15 אלף שקל להימנע מעבירה דומה במשך 3 שנים

10,000 שקל קנס ועוד 15,000 "על-תנאי" - זה, על-פי הודעת משרד התחבורה, עונשו של נהג מונית שהשתלח בנוסעת ירושלמית אחרי שהעזה להתווכח איתו על המחיר שרצה לגבות בניגוד למה שסוכם מראש.

מכתב האישום עולה כי הנוסעת ביקשה מנהג המונית להסיעה מקניון סנטר 1 שבכניסה לירושלים לרחוב עזרת תורה בעיר. הנוסעת והנהג סיכמו על מחיר של 15 שקלים, אבל מיד לאחר שהחל לנסוע, הנהג התחרט והודיע לנוסעת כי הנסיעה תעלה 20 שקלים.

הנוסעת ביקשה מהנהג המונית לעצור או להפעיל מונה, ולאחר שסירב להדליק מונה, עצר את המונית והנוסעת ירדה. אז פנה הנהג לנוסעת, אמר לה שהיעד קרוב והציע לה לעלות למונית. הנוסעת, שהניחה כי הנהג הסכים להפעיל את המונה, למונית והופתעה לגלות שהמונה לא הופעל. "לא את קובעת את המחיר", אמר הנהג לנוסעת, והיא חזרה על הבקשה - אך הנהג אמר לה "לא את קובעת את המחיר".

מכתב האישום עולה כי בעקבות בקשת הנוסעת להפעיל מונה הטיח בפניה נהג המונית "יא זבל, חזרתי מבית אבלים, אני מחומם, אל תרגיזי אותי, אל תתחילי איתי". כשהנוסעת ביקשה ממנו להשאיר את הצרות שלו בבית השיב לה הנהג "את זבל, את לא דתיה, תורידי את הכיסוי מעל הראש שלך, תלכי ללמוד תורה". הנוסעת ירדה מהמונית ושילמה לנהג 18 שקל כפי שדרש. כשביקשה קבלה ענה לה הנהג "הרבה זבל כמוך אני מכיר, בעבר שילמתי קנסות, אני לא מפחד, לא ממך ולא מהמדינה שלך".

שופט בית משפט השלום בירושלים, מרדכי כדורי, קנס את הנהג ב-10,000 שקל וחייב אותו לפצות את הנוסעת ב-500 שקל ולחתום על התחייבות של 15 אלף שקל להימנע מעבירה דומה במשך 3 שנים. כמו כן גזר עליו 3 חודשי פסילה על תנאי של רישיון הנהיגה שלו למשך שלוש שנים אם יעבור עבירה של התנהגות בלתי הולמת או אי הפעלת מונה.