כרמל שאמה יחזיר את חבילת השידורים הצרה לוועדת הכלכלה

לאחר שהסעיף הוצא מחוק ההסדרים ע"י שטייניץ, כניסת שאמה לתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה במקום אופיר אקוניס טורפת את הקלפים ■ מדובר בחבילת ערוצים בסיסית ומוזלת, שחברות הכבלים והלוויין יחויבו להציע ללקוחותיהן

שר האוצר יובל שטייניץ אמנם משך מתוך חוק ההסדרים את הסעיף העוסק בחבילה הצרה, אולם ככל הנראה הוא עדיין לא ויתר על הרעיון. על-פי ההערכה, החוק ישוב בגירסה כלשהי לאחר חילופי העומד בראש ועדת הכלכלה של הכנסת וכניסתו של ח"כ כרמל שאמה.

ל"גלובס" נודע, כי ההערכה היא ששאמה, בניגוד ליו"ר המכהן אופיר אקוניס, דווקא תומך במהלך החבילה הצרה ויקדמו.

נושא החבילה הצרה הוא אחת היוזמות המשמעותיות ביותר עבור הפקידות באוצר. פעם אחר פעם נעשה ניסיון להכניס גירסאות שונות של היוזמה לחקיקה. מדובר בחבילת ערוצים בסיסית, מצומצמת ומוזלת, שאותה יחויבו חברות הכבלים והלוויין להציע ללקוחותיהן.

בעבר היתה החבילה הצרה חלק מחוק המעבר מזיכיונות לרישיונות. משפוצל החוק בוועדת הכלכלה של הכנסת ונמשך על-ידי האוצר, הוחלט להחזיר את נושא החבילה המצומצמת לחוק ההסדרים.

על-פי הנוסח שהוצע, החברות לא נדרשו למספר מוגדר של ערוצים בכל חבילה, ולא נקבע מחיר בעבור כל חבילה. עם זאת, מדובר היה בחבילה "וולנטרית" ש-HOT ו-yes יידרשו להציע, אשר תעמוד לפיקוח רק ביום בו יותר להן לשדר פרסומות.

לפנות בוקר, בעת הדיונים על חוק ההסדרים לפני יותר משבוע, החליט שר האוצר במפתיע למשוך את הסעיף מתוך חוק ההסדרים, ככל הנראה מתוך הבנה כי הסעיף לא יעבור בכנסת. עתה הוא מנסה למצוא מסלול אחר להעברת החוק.

מדובר בחוק שנתפס כבעל אוריינטציה צרכנית וזוכה לתמיכת הארגונים הצרכניים. עם זאת, הוא נתקל בהתנגדות קשה מצד הכבלים והלוויין.

בלשכתו של שר האוצר סירבו להגיב.