לונדון: תערוכה מיוחדת מיצירות דה וינצ'י תוצג בנשיונל גאלרי בעיר

מעולם לא הוצגו תחת קורת-גג אחת כל-כך הרבה מ-15 התמונות שצייר האמן

נשיונל גאלרי, הגלריה הלאומית הבריטית בלונדון, תציג בשנה הבאה תערוכה יוצאת דופן של עבודות של ליאונרדו דה וינצ'י, שתכלול לפחות שליש מכל העבודות הידועות של האמן והמדען הדגול מן הרנסנס. התערוכה "ליאונרדו דה וינצ'י: צייר בחצר מילאנו" תיפתח בנובמבר 2011.

לדברי הגלריה, מעולם לא היו תחת קורת-גג אחת כה הרבה מ-15 התמונות שצייר האמן. אחרי יותר מארבע שנות דיונים הושג הסכם על הצגת 5 תמונות, וייתכן שייתוספו עוד 3. שלא כתערוכות קודמות של דה וינצ'י, שבחנו את הישגיו כממציא, מדען ושרטט, התערוכה בלונדון תבחן את הטכניקה שלו כצייר. ההתמקדות של התערוכה תהיה בעבודות שדה וינצ'י צייר בשהותו בחצרו של הדוכס לודוביקו ספורצה במילאנו בסוף שנות ה-80 ושנות ה-90 למאה ה-15. ה"מונה ליזה" מהלובר בפריז לא תוצג בתערוכה. הלובר ישגר ללונדון את הפורטרט "לה בל פרונייר". ההרמיטאז' מסנט פטרסבורג ישגר את הציור "מאדונה ליטה", ופינאקוטיאה וטיקאנה מרומא ישגר את "המלאך ג'רום".

עותק של "הסעודה האחרונה" של דה וינצ'י, שהוא צייר זמן קצר אחרי המקור, יושאל לתערוכה מן האקדמיה המלכותית הבריטית. לצד התמונות יוצגו שרטוטי הכנה של דה וינצ'י.

השיקום שנערך באחרונה לעבודה "בתולת הסלעים" של דה וינצ'י יצר את ההשראה לתערוכה המתוכננת. המארגנים מקווים שההכנסות מתנועת שיא של מבקרים יממנו את עלות הביטוח. התערוכה תהיה פתוחה מ-9 בנובמבר 2011 עד 5 בפברואר 2012.