מינהל מקרקעי ישראל ללפידות: פנו את "חלץ" ושלמו 32 מ' ש'

מנהל מקרקעי ישראל דורש את פינוי החברה תוך 45 יום מהשדה ותשלום דמי שימוש ראויים בסך של כ-32 מיליון שקל

חברת חיפושי הנפט לפידות שבשליטת יעקב לוקסנבורג מדווחת היום (ב') לבורסה כי קיבלה מכתב מפרקליטות המדינה בשמו של מנהל מקרקעי ישראל, בעניינו דרישה לסילוק יד ממקרקעין ולהסדרה מיידית של חוב שהחברה חייבת לכאורה למנהל.

לפידות מסבירה חזקת חלץ, אשר ניתנה לחברה בשנות ה-50', פקעה ביום ה-29 ביוני 2006. מכוח חוק הנפט, החברה הורשתה לשמש קבלן של המדינה לביצוע העבודות בשדה על ליום ה-31 במאי 2007. החברה מבהירה כי על אף פקיעות זכויות הנפט, ממשיכה החברה להחזיק בשדה חלץ, ללא הסכמת המנהל וללא תשלום כלשהו למנהל עבור דמי שימוש ראויים.

על פי מכתב מנהל מקרקעי ישראל, חייבת החברה דמי שימוש ראויים בסך של כ-1.45 מיליון שקל עבור התקופה שהחלה מסוף מאי 2007. עבור פעילות הטמנת פסולת תעשייתית, אותה ביצעה החברה בשדה משנות ה-90' ועד סוף 2007, דורש המנהל דמי שימוש של כ-30 מיליון שקל.

החברה מודיעה עוד כי היא נדרשת לסלק ידה ממחנה חלץ ולהסדיר את חובה למנהל תוך 45 יום, שאם לא כן, תוגש נגדה תביעה לסילוק יד ולתשלום דמי השימוש.

מדובר לפידות נמסר לאחר הדיווח לבורסה כי "מדובר במיחזור של תביעות ודרישות ישנות. ההטמנה בוצעה בתקופה שבה החברה הייתה ממשלתית. בנוסף, ההטמנה בוצעה בכפוף לכל האישורים מגורמי איכות הסביבה. הויכוח הוא בעיקרו ויכוח כספי שהחברה בוחנת אותו, ותבוא בדין ודברים עם המינהל למען הסדרת העניין".