המיזוג נכשל: משרד עוה"ד אהרנסון-שר-אבולעפיה מתפרק

זאת לאחר יותר מ-5 שנים של פעילות משותפת ■ עוה"ד גלעד שר ומולי אהרנסון מסרו כי המהלך נעשה ברוח טובה ובהסכמה, וכי בכוונתם להמשיך לשתף פעולה בתחומים שפיתחו יחד ובראשם תחום התובענות הייצוגיות

לאחר יותר מ-5 שנים של פעילות משותפת, עוה"ד גלעד שר ומולי אהרנסון, השותפים המייסדים של פירמת עורכי הדין אהרנסון-שר-אבולעפיה-אמודאי, מפרקים את החבילה. ב-1 באוגוסט 2010 חוזרים המשרדים הממוזגים לפעול במתכונת של משרדי עורכי דין נפרדים.

ל"גלובס" נודע כי ההחלטה לפצל את המשרדים התקבלה במשרד כבר במארס השנה. בישיבת שותפים שנערכה לפני כ-4 חודשים הודיע עו"ד גלעד שר על פרישתו מהמשרד יחד עם עורכי הדין שעבדו תחתיו, כ-15 איש.

עם זאת, השותפים החליטו במשותף להמתין עם ההודעה הרשמית לעורכי הדין העובדים במשרד עד לקבלת ההחלטות באשר לחלוקת התיקים ביניהם, לסיכום החוזה ולהשלמת העניינים הפרוצדורליים הנובעים מהפיצול.

עו"ד שר ועו"ד אהרנסון מסרו כי המהלך נעשה ברוח טובה ובהסכמה בין הצדדים, וכי בכוונתם להמשיך לשתף פעולה בתחומים שפיתחו יחד, ובראשם תחום התובענות הייצוגיות.

אפיקים עצמאיים

לדברי שר, הפיצול נובע מכיווני ההתפתחות השונים של המשרדים. "בסיומו של תהליך שנבחן לאורך יותר מ-5 שנים, הגענו להבנה משותפת כי צמחנו והתפתחנו - אישית ומקצועית - בכיוונים שונים, וכי הצעד הנכון יהיה לחזור למתכונת המקורית ולפעול באפיקים עצמאיים נפרדים. השמירה על הפעילות העצמאית של כל אחד משני המשרדים משרתת בדרך נכונה יותר את כיווני הפעילות ותחומי ההתמחות של המשרדים".

משרד עוה"ד אהרנסון-שר-אבולעפיה-אמודאי נוסד בשנת 2004, עם מיזוגם של שני משרדים: אהרנסון-אבולעפיה-אמודאי ומשרדו של גלעד שר. תוך כחצי עשור צמח המשרד ביותר מ-245%, והתברג במקום ה-17 בין 20 המשרדים הגדולים בארץ (על-פי דירוג D&B). למשרד סניפים בתל-אביב ובירושלים יש קשרים מקצועיים עם משרדי עורכי דין מובילים בארצות-הברית, באירופה ובאסיה.

עם זאת, לטענת גורמים המכירים את המשרד, המיזוג לא היה מיזוג מלא, וגם ב-5 השנים האחרונות התנהלו כשני משרדים נפרדים תחת מעטה של משרד אחד, כך עד אמצע שנת 2009, אז החליטו למזג את הפעילות המסחרית באופן מלא.

לדברי הגורמים, עזיבתו של שר מותירה את משרד אהרנסון-אבולעפיה-אמודאי עם חוסר משמעותי בכוח-אדם במחלקה המסחרית.

עו"ד שר מבהיר כי אין ממש בטענות. לדבריו, המיזוג בין המשרדים היה מלא, "אם כי התנהל בשלבים, אשר הסופי שבהם התרחש בינואר 2009. מי שהיו אמורים להוביל את המחלקה המסחרית-עסקית במשרד הממוזג הם השותף המנהל, עו"ד אמיר קדרי, את התחום המסחרי, ועו"ד שי גרנות את הליטיגציה המסחרית".

עם הפיצול ימנה משרד עוה"ד גלעד שר כ-25 עורכי דין וימשיך לעסוק בכל תחומי המשפט המסחרי-עסקי, ביניהם מימון פרויקטים, נדל"ן, היי-טק, שוק הון, בינלאומי, דיני עבודה, מיסוי, תובענות ייצוגיות והמשפט המינהלי-חוקתי.

משרד אהרונסון, אבולעפיה, אמודאי ימנה 40 עורכי דין, מתוכם 11 עורכי דין במחלקה המסחרית, וימשיך אף הוא לעסוק בכל תחומי המשפט המסחרי-עסקי (עסקאות וליטיגציה מסחרית) ובכלל זה שוק ההון, היי-טק, נדל"ן, אחריות נושאי משרה ודירקטורים, תחומי הנזיקין והביטוח, רשלנות רפואית ותובענות ייצוגיות.