טושיבה X500-11X - לפטופ במשקל של נייח

המחשב ניחן ביכולות מרשימות, אבל גם במשקל חריג כשמדובר במחשב נייד - 4.6 ק"ג - מה שאומר שהוא לא יזוז מהשולחן, ולא תרצו להניח אותו על הברכיים ■ מדובר במחשב נייד שהוא לגמרי נייח, עם כל היתרונות שבדבר

יצרניות המחשבים רוצות מאוד להפוך את המחשב הנייד לנייח שלנו, ומציעות דגמים יקרים להחריד הכוללים מסך גדול ומפרטי חומרה חזקים במיוחד. טושיבה משווקת בארץ את אחד הדגמים שעונים על הקטגוריה הזו: X500-11X השייך לסדרת Qosmio שלה. המחשב ניחן ביכולות מרשימות, אבל גם במשקל מרשים וחריג כשמדובר במחשב נייד - 4.6 ק"ג. מה שאומר, שהמחשב הזה לא יזוז מהשולחן, ולא תרצו להניח אותו על הברכיים.

עיצוב ומסך: אחד הדברים הבולטים הוא העיצוב. המסך ענק (18.4 אינץ') בתקן HD מציע איכות צפייה מוצלחת מאוד. הקו העיצובי ממשיך במראה שחור מבריק עם המון דגשים אדומים, למשל בכפתורי המגע לשליטה ביישומי המדיה ובסאונד וגם במסגרת של הרמקולים האיכותיים של חברת Harman Kardon.

טושיבה
 טושיבה

סאונד: זה אחד המחשבים הראשונים שמאפשרים להאזין לסאונד שלהם מבלי להזדקק לאוזניות. התוצאה במקרה הזה, היא סאונד עמוק, אבל לא תמיד מספיק חזק.

מקלדת: גדולה ונוחה, כולל תאורה אחורית ואזור נפרד לכפתורי הספרות, בדיוק כמו במקלדת רגילה. החיסרון היחיד, שלקח לנו קצת זמן להתרגל אליו, הוא שהמחשב יחסית גדול ועבה, כך שהמקלדת מעט גבוהה. מצד שני, אחרי כמה זמן הידיים שלנו התרגלו לכך.

חומרה: כונן בלו-ריי פנימי לצפייה בסרטים, מעבד אינטל מסדרת i7 במהירות 1.6 ג'יגה הרץ, זיכרון 8 ג'יגה מסוג DDR 3 וכונן קשיח בנפח 1 טרה במהירות 7200. כרטיס גרפי של Nvidia Geforce GTS 360M עם זיכרון 1 ג'יגה. התקן WiFi בתקן n, בלוטות'.

סוללה: תחזיק רק 3 שעות. מצד שני, נראה שלא תתרחקו עם המחשב הזה מנקודת חשמל.

בשורה התחתונה: מדובר במחשב נייד שהוא לגמרי נייח, עם כל היתרונות שבדבר.

מחיר: 10,000 שקל.

ציון: 9.5.