סניפי "פועלים אקספרס" הוטמעו באגף הקמעונאי של החטיבה

בתוך כך עורך הבנק שינוי ארגוני מקיף בחטיבת ה-Global Treasury; בין היתר יוגדר בחטיבה תפקיד חדש - מנהל הנוסטרו של הבנק

שינוי ארגוני בחטיבה הקמעונאית של בנק הפועלים . סניפי "פועלים אקספרס" הוטמעו באגף הקמעונאי של החטיבה הקמעונאית, ולא יפעלו יותר תחת מטה עצמאי. ראש החטיבה הקמעונאית היא לילך אשר טופילסקי.

בכוונת בנק הפועלים לפתוח בשנה הקרובה עוד 5 סניפי "פועלים אקספרס", ולהתמקד באוכלוסיית הסטודנטים. הבנק צפוי לפתוח סניפים במרכז הבינתחומי בהרצליה ובמכללה למינהל, ושוקל פתיחת סניפים במכללת ספיר ובטכניון.

15 סניפי "פועלים אקספרס" - שעד כה פעלו בנפרד מהאזורים ותחת מטה עצמאי - יוכפפו כעת לראשי האזורים, וישתלבו במערך הסינוף של הבנק כעוד פורמט מן המניין. זאת, כדי להגדיל את התיאום בפעילות הסניפים ולמנוע תחרות פנימית וקניבליזציה.

"פועלים אקספרס" היה פורמט סניפים חדשני שהושק בסוף 2008. זאת, במסגרת האסטרטגיה להרחיב את בסיס הלקוחות הקמעונאיים של בנק הפועלים, כאשר יותר מ-90% מהלקוחות בסניפים אלו הגיעו מבנקים אחרים.

מדובר בסניפים קטנים יחסית, שפתוחים במשך שעות ארוכות במיוחד, שבהן לא ניתנים כל השירותים והמוצרים הבנקאיים - אלא רק המוצרים העיקריים. הסניפים פתוחים מ-8:00 עד 20:00 ובימי שישי, ומספקים שירות בסיסי ומהיר ללקוחות קמעונאיים. המעבר ממטה עצמאי לכפיפות האזורים מבטא את יציאת "פועלים אקספרס" מתהליך האינקובציה, והפיכתו לפורמט מן המניין.

שינויים ואיחודים

בתוך כך עורך בנק הפועלים שינוי ארגוני מקיף בחטיבת ה-GT (רש"ת: Global Treasury), שבראשה עומדת ענת לוין, לשעבר ראש אגף ההשקעות של מגדל, שנכנסה לתפקיד לפני שבועות ספורים.

בין היתר יוגדר בחטיבה תפקיד חדש - מנהל הנוסטרו של הבנק. עדיין לא נקבע מי יאייש את התפקיד, וייתכן כי לתפקיד ימונה אדם מחוץ לבנק הפועלים.

חטיבת ה-Global Treasury מנהלת את הנכסים הפיננסיים של בנק הפועלים ואת נזילותו. החטיבה מעניקה תמיכה בעשיית שוק ובמסחר במט"ח ובנגזרות מט"ח, ריביות וסחורות. בחטיבה שני אגפים עיקריים, חדר עסקאות ואגף ננ"ה (ניהול נכסים והתחייבויות).

שינוי נוסף שנשקל כעת על ידי חטיבת האסטרטגיה בראשות אריק פינטו הוא איחוד חדרי העסקות של בנק הפועלים תחת חטיבת GT - כפי שנהוג בבנק לאומי ובמזרחי טפחות. כיום מפוצלים חדרי העסקות בין חטיבת GT לחטיבת נכסי לקוחות בראשות חנה פרי זן.