מנורה מגיבים לדו"ח: "חולקים על חלק גדול מממצאי הפיקוח"

דירקטוריון החברה קיים היום דיון ראשוני בתמצית הדו"ח ■ טוענים: "חלק מהנושאים כבר זכו לטיפול מזה זמן ביוזמת מנורה ביטוח" ■ על החברה הוטלו קנסות בהיקף חסר תקדים של כ-14 מיליון שקל

"מנורה " מגיבה לראשונה הערב לתמצית דו"ח הביקורת החקירתית שערך המפקח על הביטוח בחברה בנושא הלוואות מיוחדות. בהודעה ששיחררה החברה הערב (ב') למשקיעים בבורסה נכתב כי הדירקטוריון קיים היום דיון ראשוני בתמצית הדו"ח ו"רשם לפניו את ממצאי הפיקוח על הביטוח, הערותיו ומסקנותיו, תוך שהוא חולק מניה וביה על חלק גדול ומהותי מהם, מה גם שחלק מהנושאים כבר זכו לטיפול מזה זמן ביוזמת מנורה ביטוח".

עוד הצהיר הדירקטוריון, כי חבריו יפעלו "כנדרש על ידי המפקח על הביטוח, לכך שמנורה ביטוח תמפה את התהליכים הקשורים בהעמדת הלוואות". חברי הדירקטוריון התחייבו להכין תכנית עבודה בנושא, לדון בהיבטים המערכתיים שפרט המפקח בתמצית הדוח, לרבות ביחס להלוואות המיוחדות וכן לוודא קיומם של נהלים פנימיים ומנגנוני דיווח מובנים בנושאים שעלו במסגרת תמצית הדוח.

בחברה התחייבות גם לפעול למינוי קצין ציות במעמד בכיר וכן לפעול לכך שהחברה תבחן את תהליכי העדכון וזרימת המידע בין המחלקות השונות בסוגיות שלהן עשויות להיות השלכות על הרישום הכספי בחברה.

מוקדם יותר הודיע המפקח על הביטוח עודד שריג כי החליט להטיל על החברה עיצומים וקנסות בהיקף חסר תקדים של כ-14 מיליון שקל. כמו כן, לאור חומרת המקרה, החליט המפקח להטיל באופן תקדימי, קנס אישי בסכום של כ-400 אלף שקל על מנכ"ל החברה ארי קלמן בגין אחריותו הישירה לכשלי החברה, וכן הורה לחברה להשיב כ-10 מיליון שקל לתיק המשתתף של החברה.

עודד שריג עצמו אמר היום כי "ההחלטות מדגישות את החשיבות שאגף שוק ההון מייחסים להקפדה על ניהול איכותי של זכויות פנסיוניות של הציבור. לפיכך, מצאנו לנכון להעלות את רף האחריות הנדרשת הן ברמת החברה והן ברמת נושאי המשרה הבכירים בה".