סקר: 72% מהמוזמנים לתפקידים זוטרים "מבריזים" מהראיון

אתר הדרושים JobMaster: רק 2% מהמועמדים לתפקידי מנהלים, סמנכ"לים ומנכ"לים "מבריזים" מהראיון

מי ש"עבד" בחייו בחיפוש עבודה יודע שלא מדובר בחיים קלים. ניסוח קורות חיים ומיתוג עצמי, סקירת כל הלוחות, המתנה מורטת עצבים לטלפון ודפיקות לב לפני ראיון למשרה נחשקת, שתולים בה המון תקוות. אבל מסביב לכל אותן משרות נחשקות, מסתבר שהישראלים נוטים לפזר את לחמם לכל הכיוונים, ולאו דווקא לכיוונים שהם חושקים בהם. עד שסוף סוף מגיע טלפון מיוחל שמזמין לראיון, קל להגיד "כן" ואחר-כך להתחרט. ענין של היצע וביקוש? לא בטוח.

לא פחות מ-72% מהמוזמנים לראיונות עבודה בתחומים שירות לקוחות, מכירות, טלמרקטינג ותפקידים זוטרים אחרים - כלל אינם מגיעים לראיון, ואף אינם טורחים להודיע על כך לחברות שזימנו אותם. כך עולה מנתונים שפירסם אתר הדרושים JobMaster. הסקר בוצע בקרב כ-930 מעסיקים וחברות מתחומים שונים.

אבל בכל הקשור למועמדים לתפקידים בכירים התמונה הפוכה לחלוטין: רק 2% מהמועמדים לתפקידי מנהלים, סמנכ"לים ומנכ"לים "מבריזים" מהראיון. בתפקידים שנמצאים בין שני הקצוות הללו, כמו מנהלי צוותים, מתכנתים ומנהלי חשבונות - 26% מחליטים מיוזמתם שלא להגיע לראיון.

שי חן, מנהל שיווק ופיתוח אסטרטגי ב -JobMaster.co.il אומר:"ההיצע העצום של הצעות עבודה בתחומים זוטרים שבהם ניתן למצוא פחות או יותר את אותם תנאי ההעסקה הופכים את מחפשי העבודה לבררניים וממוקדים יותר. מגוון הצעות עבודה רבים מאפשר למחפשי עבודה "לפספס" ראיונות עבודה רבים ולהמשיך לחפש עבודה שתתאים להם יותר מכל הבחינות: לשעות הלימודים, למקום המגורים או כל קריטריון אחר שהם מציבים לעצמם. תנאי העסקה והשכר הניתנים לתפקידים כאלה הם בדרך כלל בסיסיים, לכן מועמדים רבים אינם מרגישים מחויבות לראיון עבודה מסוג זה".