תחזית אופטימית לפרסום בעולם: צפי לצמיחה ב-3 השנים הקרובות

לפי תחזיות של זניט, הפרסום באינטרנט יגיע ב-2012 לנתח שוק של 17% ויעמוד על 82 מיליארד דולר ■ גם הטלוויזיה ממשיכה להתחזק וצפויה להגיע לנתח שוק של 41% מעוגת הפרסום

שוק הפרסום העולמי ממשיך להתאושש: חברת המדיה העולמית זניט אופטימדיה פרסמה תחזית אופטימית ל-2010, המצביעה על צמיחה שנתית של 3.5% בהוצאה הפרסומית העולמית לסכום של 447 מיליארד דולר - זאת בהשוואה לתחזית קודמת שצפתה צמיחה מתונה יותר של 2.2%.

על-פי התחזית, ב-2011 שיעור הצמיחה השנתי יעמוד על 4.5%, ואילו ב-2012 ההוצאה הפרסומית בעולם תגדל ב-5.3%. עיקר הצמיחה העולמית תגיע דווקא מהשווקים המתפתחים, ולא מהשווקים המפותחים כגון ארה"ב ואירופה.

בזניט אופטימדיה מציינים כי באופן מסורתי, שוק הפרסום העולמי חוזר לצמוח בשיעורים הגבוהים מהממוצע השנתי 3 שנים לאחר שנת מיתון. אולם, למרות ההתאוששות בשווקים הפיננסיים, ההתאוששות ב-2012 תהיה עדיין נמוכה יותר משיעור הגידול השנתי העומד על 6.1%.

גם הדו"ח הנוכחי מעיד על כך שההספדים בדבר מותה של הטלוויזיה היו מוקדמים. נתח שוק הפרסום בטלוויזיה צפוי להגיע לכ-41% מעוגת הפרסום ב-2012, המשקפים 197 מיליארד דולר.

ענף הפרסום באינטרנט ימשיך לצמוח בשיעורים גבוהים, כאשר נתח השוק שלו יגדל מ-12.7% (54.2 מיליארד דולר) בשנת 2009 לשיעור של 17% ב-2012 (82.7 מיליארד דולר) .

מעניין לציין כי על-פי התחזיות הללו, היקף הפרסום הדיגיטלי ב-2012 יהיה קרוב להיקף הפרסום בעיתונות, אשר ימשיך להצטמצם גם בשנים הבאות ויגיע ל-19% מעוגת הפרסום העולמית.

הצמיחה בענף הפרסום המקוון תגיע משוק הפרסום צמוד החיפוש, אשר יגיע לנתח של 52.6% בשנת 2012, בהשוואה לשיעור של 50.2% ב-2009.

התרומה של ענף הדיספליי (שוק הבאנרים) לשוק הפרסום המקוון אומנם הצטמצמה לכ-32% ב-2009, בהשוואה לשיעור של כ-33% שנה קודם לכן, אולם הצמיחה המתמשכת בענף המדיה החברתית, שוק הפרסום בווידיאו וענף האינטרנט הסלולרי יפצו על ירידה זו.

כך, לדוגמה, היקף הפרסום בסלולר יצמח בארה"ב בשיעור שנתי של 43.2%, ואילו היקף הפרסום באתרי מדיה חברתית יזנק בשיעור שנתי של 30.2%.

נתונים אלה מעניינים בעיקר לאור העובדה ששיעור הצמיחה השנתי של הענף הדיגיטלי עומד על 15.6%.

22
 22