הבנק הבינלאומי במגעים לשיתוף פעולה עם לידר שוקי הון

עשוי לרכוש עד 20% מהחברה הבת לידר חיתום ■ אתמול רכש מזרחי טפחות 20% מחברת החיתום רוסאריו

גם הבנק הבינלאומי רוצה להיכנס לעסקי החיתום: הבנק שבשליטת צדיק בינו ובניהול סמדר ברבר צדיק מנהל מו"מ לשיתוף פעולה עסקי עם לידר שוקי הון. בהתאם לדיווח של לידר שוקי הון , ולטענת מקורבים לחברה, נמצא המו"מ בשלב ראשוני, ועדיין לא ברור לאיזה שיתוף פעולה מכוונים הצדדים בתחומי פעילותה של לידר שוקי הון.

ללידר שוקי הון מספר פעילויות, בהן חיתום, ברוקראז' והחזקה ב-50% מבית ההשקעות ילין-לפידות. כתוצאה מאימוץ מסקנות ועדת בכר, הבנק לא יוכל לרכוש חלק מלידר שוקי הון בשל ההחזקה בבית ההשקעות, אולם הוא יכול לרכוש חלק מחברת החיתום למשל. במקרה כזה הוא יהיה מוגבל עד 20%, לאור תקנות החיתום הקובעות כי חברת חיתום בנקאית לא תוכל להוביל הנפקות של חברות שהחוב הפיננסי שלהן לאותו בנק מהווה 15% מסך חובן הבנקאי. חברת חיתום בנקאית נחשבת לכזו אם היא מוחזקת ביותר מ-20% על ידי הבנק.

לידר שוקי הון מנוהלת על ידי עמית ורדי, שקיבל את המושכות לאחר מותו של המנכ"ל הקודם, דני ברק, לפני כחודשיים. החברה נמצאת בשליטת לידר השקעות, שנמצאת כבר למעלה משנה במהלך של העברת השליטה מקבוצת שרם לידי קרן ATE של דן דוד (במסגרת הסדר חובות).

בעקבות מזרחי טפחות

כאמור, הבנק הבינלאומי לא לבד. רק לפני כמה ימים הודיע בנק מזרחי טפחות שבניהול אלי יונס כי רכש 19.9% מרוסאריו קפיטל של ראובן אבלגון, תמורת 2 מיליון שקל. לשאר הבנקים הגדולים כבר יש פעילות חיתום - ללאומי יש את לאומי פרטנרס שבניהול אבי זלדמן, ועוד קודם לכן היה שותף עם פסגות בפסגות לאומי ושות'. בנק הפועלים פעיל בענף החיתום באמצעות החזקה בפועלים אי.בי.אי של רונן צלניר, ולדיסקונט יש חברת חיתום פנימית.

גם לבנק הבינלאומי יש חברת חיתום פנימית, אולם היא פועלת בשוליים, וכנראה שבדומה למזרחי טפחות - גם הבינלאומי רוצה להגדיל את היצע השירותים שהוא מעניק ללקוחותיו.