משרד עמית-פולק-מטלון הקים מחלקת רגולציה וצירף 5 עו"ד חדשים

השותף המנהל, עו"ד אלדד כורש: "התרחבות המשרד לתחום הרגולציה נבעה מלחץ שהגיע מקרב לקוחות שנתקלו בשנים האחרונות ביותר ויותר תחומים במגזר העסקי שנדרשת בהם פעילות מול רגולטורים שונים"

בשנת 2008, אחרי שנים ארוכות של שגשוג, החלה להסתמן, בעקבות המשבר הכלכלי שנתן את אותותיו בישראל, האטה משמעותית בצמיחתם של משרדי עורכי הדין בארץ. כעבור כשנה הגיע המיתון לשפל עמוק ביותר. משרדים גדולים הודיעו על צמצומים, במשרדים אחרים פוטרו עובדים, ובמקומות אחרים קוצר שבוע העבודה ל-4 ימי עבודה.

הימים המרים הללו נראים היום כזיכרון רחוק. משרדים רבים מתרחבים ומצרפים לשורותיהם עורכי דין חדשים. עורכי הדין עצמם מנסים למצוא אופציות תעסוקה משופרות ואינם חוששים לעזוב מקום עבודה אחד בעבור אחר.

אחד המשרדים הבולטים בקצב התרחבותו הוא משרד עוה"ד עמית-פולק-מטלון. לאחרונה צירף המשרד 5 עורכי דין חדשים למחלקות השונות, בנוסף ל-8 עורכי דין שהצטרפו מתחילת השנה. כך שהמשרד מונה היום 62 עורכי דין, מתוכם 17 שותפים ו-16 מתמחים.

עורכי הדין החדשים הם עו"ד אפרים לוי (הצטרף למחלקת הנדל"ן), עו"ד מיקי אוסובסקי (למחלקת שוק ההון), עו"ד גיא בן-עמי (למחלקת ההיי-טק), עו"ד סיון פינר (למחלקת דיני עבודה) ועו"ד ורד קופרברג (למחלקת המסים).

כמו כן, מרחיב המשרד את שירותיו לתחומי הרגולציה וקשרי ממשל, ומינה את עו"ד רונית פרל, העובדת במשרד 7 שנים, למנהלת תחומים אלה.

לדברי עו"ד אלדד כורש, שותף מנהל במשרד עמית-פולק-מטלון, הסיבה המרכזית לכך שצורפו למשרד 13 עורכי דין מתחילת השנה היא סיומו של המשבר הכלכלי. "בתקופת המשבר היינו מטבע הדברים זהירים יותר", הוא אומר. "אמנם לא הצטמצמנו, אך גם לא התרחבנו. לאחר שחלפו מספר חודשים מעת היציאה מהמשבר, ולאחר שהבנו כי ההתאוששות היא בת-קיימא, ולאור גידול משמעותי בכמויות התיקים והלקוחות ומגוון תחומי הטיפול, החלטנו להרחיב את פעילות המשרד ולגייס עורכי דין חדשים לשורותיו".

* באיזה תחומי פעילות חל גידול כה משמעותי שמצדיק התרחבות כזו?

כורש: "קיימת התרחבות משמעותית במיוחד בתחומי הנדל"ן וכן ריבוי משמעותי של עסקאות מיזוגים ורכישות - הן בכמות והן בהיקף. בנוסף, קיימת בשנה האחרונה הרחבה משמעותית של תחום קרנות ההון סיכון במחלקת ההיי-טק של המשרד, וגידול ניכר בתחום חדלות הפירעון, שהיה גורם משמעותי בהחלטה להגדיל את מספר עורכי הדין המועסקים במשרד.

לדברי כורש, התרחבות המשרד לתחום הרגולציה נבעה מהלחץ שהגיע "מהשטח" - מקרב לקוחות שנתקלו בשנים האחרונות ביותר ויותר תחומי פעילויות במגזר העסקי שנדרשת בהם פעילות מול רגולטורים שונים. "משרדנו מצא עצמו נדרש שוב ושוב לסייע ללקוחותיו בפעילות זו, שכללה בתחילה ליווי וייעוץ נקודתיים בתחומים משפטיים ספציפיים, והתרחבה עד כדי הובלת מכלול הפעילות מול הרגולטור הרלוונטי".

כורש ציין כי "קיימים נושאים רבים הקשורים לרגולציה בתחום התקשורת שבהם אנו מטפלים. למשל, הבעת עמדה של ערוץ טלוויזיה על הצעות חוק שעולות, טיפול בנושאים הנוגעים לחבילות בסיס שמעניק הערוץ לצרכן, ענייני רגולציה שבאים לשרת את הפן המסחרי של הערוץ ועוד".

לדבריו, "משרדנו מסייע להם להגיש בקשות לרישיונות שידור, מתלווה לדיונים בפני הרגולטורים, כותב ניירות עמדה ומופיע בשמם בכנסת".

המשרד מספק מענה לחברות ולגופים שנדרשים לנהל ממשק כלשהו מול הרגולטור, הן בפן המשפטי (ניסוח ניירות עמדה, ייזום הצעות חוק וכו') והן בפן הלוביסטי של ניהול קשרים עם גורמי ממשל שונים, משרדי ממשלה, חברי כנסת ויועצים שונים.

דוגמה נוספת שמביא כורש למקרה שבו נדרש המשרד לעסוק ברגולציה, היא של יזמים שביקשו להקים מספר בתי-מלון בישראל וביקשו מהמשרד לטפל בכך מול הגורמים הרלוונטיים במשרד התיירות. "בעקבות הטיפול שלנו בוצעו שינויים ברגולציה, כגון שינויים בחוזר מנכ"ל שמתייחס לפרויקטים מלונאיים מיוחדים", הוא אומר. "כמו כן, אנחנו מייצגים את איגוד יצרני המזון בנוגע להכרזה על שופרסל כבעלת מונופול. כאן הגשנו בקשה לרשות להגבלים עסקיים להכריז על שופרסל כבעלת מונופול בשוק".