שווי הרשת החברתית LinkedIn נחשף: 2.26 מיליארד דולר

קרן הגידור טייגר גלובל מנג'מנט שילמה 20 מיליון דולר בעבור נתח של כ-1% הרכישה בוצעה לפי 21.5 דולר למניה ■ ל-LinkedIn יותר מ-70 מיליון חברים רשומים והיא נחשבת לרשת המתמחה בפעילות מקצועית

קרן הגידור טייגר גלובל מנג'מנט שהוקמה ע"י צ'ייס קולמן, שילמה 20 מיליון דולר בעבור נתח של כ-1% ברשת החברתית LinkedIn המשקף לה שווי של כ-2.26 מיליארד דולר. כך דווח ב"בלומברג" על פי דברים של מקורבים לעניין שביקשו להישאר אנונימיים. הרכישה בוצעה לפי 21.5 דולר למניה. המניות נרכשו ממחזיקי המניות הקייים.

קרנות גידור, קרנות השקעה פרטיות וקרנות נאמנות המתכוננות לגל של הנפקות, רוכשות נתחים הולכים וגדלים בחברות טכנולוגיה פרטיות מתוך אמונה כי להרוויח עם הנפקתן.

ההשקעה של טייגר ממשיכה את השקעתה בדצמבר ברשת המשחקים המקוונים, זינגה בה השקיעו 180 מיליון דולר בהובלת חברת ההשקעה הרוסית DST אשר גם משקיעה ברשת החברתית הפופולרית פייסבוק.

"הסיכון ברכישת חברות אלו העומדות לפני הנפקה הוא נמוך באופן יחסי, מאחר והן נוטות להיסחר ברמה גבוהה יותר לאחר הנפקתן" אמר טד הוליפילד, שותף בפירמת עורכי דין העובדת עם קרנות הון סיכון.

ל-LinkedIn יותר מ-70 מיליון חברים רשומים אשר עושים שימוש באתר כזירה לחיפוש עבודה, גיוס עובדים ויצירת קשרים עם גורמים מומחים בענפים שונים. כך אמר מנכ"ל החברה ג'ף ווינר בראיון לפני כחודש שבו גם טען שהחברה זוכה לעניין מבנקאים, ללא שהוסיף האם החברה מתעתדת לצאת להנפקה.

בשנת 2008 גייסה LinkedIn 76 מיליון דולר ממשקיעים בהם גם קרן הון הסיכון Bain, סקוויה קפיטל וגריילוק פרטנרס. לדברי המנכ"ל "הכסף נותר בבנק - אנחנו לא צריכים את הכסף".

המשקיע החדש, קולמן אשר היה בעבר אנליסט הטכנולוגיה של טייגר, החברה בראשה הוא עומד היום.