האוצר במו"מ מתקדם עם מתנגדי התקציב; מיסוי הדלק יוקל?

אודי ניסן, ‎‎הממונה על התקציבים באוצר, נועד עם השר לביטחון פנים, שדרש תוספת תקציב של 3.4 מיליארד שקל ■ מחר ייפגש ניסן עם שרגא ברוש, שדורש להקל על מיסוי הדלק

‎‎הממונה על התקציבים באוצר, אודי ניסן, חידש את המו''מ עם מתנגדי תקציב המדינה, לרבות שרי "ישראל ביתנו" ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. כך נודע ל"גלובס".

בשבוע האחרון נועד ניסן עם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אשר דרש תוספת של כ-3.4 מיליארד שקל (כמחצית מהתוספת של כלל שרי ישראל ביתנו). מקורות המעורבים במו''מ מסרו ל"גלובס" כי עדיין קיימים פערים, אך הם הצטמצמו משמעותית, לאור העובדה כי האוצר כבר הסכים להעניק למשרד תוספת בסך 1.17 מיליארד שקלים בשנתיים הקרובות (535 מיליון שקל ב-2011, ועוד 635 מיליון שקל ב-2012). כמו כן, ניסן הסכים לוותר על דרישת משרדו לבטל מספר רב של תקנים לשוטרים חדשים.

בד בבד צפוי ניסן להיפגש מחר (ה') עם ברוש, אשר התנגד נחרצות למספר מהלכים שהציע האוצר במסגרת התקציב. עיקר ההשגות של ברוש קשורות ל"גזירות" שהטיל האוצר על המעסיקים בכל נושא ההפרשות לביטוח לאומי, ובאי-הפחתת התקרה לתשלום דמי ביטוח לאומי. שני המהלכים של האוצר יביאו תוספת של כ-1.55 מיליארד שקל לקופת המדינה.

כמו כן, ברוש דורש הקלות במיסוי הדלק. נזכיר כי האוצר יגדיל את הבלו על הבנזין ב-40 אגורות, ויטיל בראשונה מס על ביו-דיזל. בסביבתו של ברוש מסבירים כי אין שום הגיון להכביד בתקופה זו על המגזר העסקי באמצעות הגדלת התשומות. מנגד, טוענים באוצר כי המעסיקים קיבלו הטבות מס הכנסה.

נזכיר כי דיוני תקציב המדינה יגיעו לכנסת רק באמצע אוקטובר (סוף הפגרה), אך מתברר כי באוצר להוטים ונחושים "לסגור" עם כלל המתנגדים כמה שיותר מוקדם. ‏‎‎‏