מכרז חברתי: Fribiz מציע להשתתף במכרזים מקוונים באתר

הסטארט-אפ הישראלי מציע לגולשים נקודות וירטואליות המסייעות להם להשתתף במכרזים בהם מוצעים למכירה פומבית מוצרים נחשקים כגון iPad, טלוויזיה או כרטיס מתנה לרכישות ב-eBay, וזאת באמצעות השלמת משימות חברתיות או מצירוף חברים לשירות

בעידן המדיה החברתית, שבה הצרכנים הם אלה שנמצאים במרכז, אתרים רבים מחפשים אחר הדרכים למשוך גולשים לאתר שלהם ולעודד אותם להיות מעורבים בתכנים ובמוצרים שמוצעים באתר. הסטארט-אפ הישראלי Fribiz, שהוקם ב-2009 על ידי אפי פוקס (מנכ"ל החברה) ויניב שמעוני, מאמין כי בידו הכלי המתאים לכך.

Fribiz מציע לגולשים נקודות וירטואליות המסייעות להם להשתתף במכרזים מקוונים המתקיימים באתר, בהם מוצעים למכירה פומבית מוצרים נחשקים כגון אייפד, טלוויזיה או כרטיס מתנה לרכישות ב-eBay. במידה והגולש זוכה במכרז, הוא מקבל את המוצר ללא כל עלות נוספת או דמי משלוח, ומבלי לספק פרטי כרטיס אשראי. במידה ולא זכה, הוא מקבל את הנקודות בחזרה בתוספת נקודות פיצוי.

בעת ההרשמה לאתר, המתבצעת באמצעות פייסבוק קונקט, מקבל כל משתמש נקודות, אולם ביכולתו להרוויח נקודות נוספות על בסיס פעולות חברתיות שונות אותן יבצע באתר החברה או באתרים חיצוניים המשתפים פעולה עם פריביז. "לא מדובר במטבע וירטואלי", מציין פוקס. "לא ניתן להמירו לכסף אמיתי.

"אנחנו מציעים למשתמשים אפשרות להפוך את מה שהם כבני אדם למשהו בעל ערך הרבה יותר מערך כספי בלבד", מסביר פוקס. "אם אתה טיפוס חברתי, ניתן לקבל פריביז באמצעות הזמנת חברים לשירות, אם יש לך כסף אתה יכול לרכוש באמצעותו פריביז, ואם אתה בנאדם יצירתי אנחנו מאפשרים להרוויח נקודות על-ידי מילוי משימות יצירתיות המתפרסמות באתר".

בונים על שת"פ עם חברות מסחריות

בפריביז מקווים כי חברות מסחריות יעשו אף הן שימוש במוצר, ויחלקו נקודות לגולשי האתר שלהן, בעבור פעולות שהם יבצעו באתר, כמו להוסיף תגובה לכתבה מסוימת, להעלות תוכן נוסף או לשחק במשחק חברתי שמוצע באתר.

* לחלק מוצרים או נקודות זה יפה. אבל איך עושים מזה כסף?

פוקס: "אתרים שירצו לייצר לגולשים שלהם תמריץ על מנת לעודד אותם לבצע פעולות באתר ירכשו מאיתנו פריביז. בנוסף, חברות שירצו לשווק מוצרים או לייצר באזז סביב המותג יוכלו להציע את המוצר שלהם באתר שלנו ולשלם עבור החשיפה לקהל המשתמשים שלנו". לדידו, מדובר בחשיפה שהיא ממוקדת הרבה יותר מאשר פרסומת דיספליי, לדוגמה.

את השירות השיקו השניים לפני כחודש, ולדברי פוקס, עשרות אלפי גולשים שונים ברחבי העולם נרשמו כבר לאתר. פוקס אומר כי לחברה יש כבר שיתופי פעולה עם אתרים בארץ ובחו"ל, אותם הוא לא מוכן עדיין לחשוף. "חברות אשראי, לדוגמה, עשויות להביע עניין שכן הן כבר עושות שימוש בנקודות כאמצעי למשיכת לקוחות, וגם מפתחי אפליקציות בפייסבוק יכולים להיעזר בנקודות הללו כדי לתגמל משתמשים", הוא מסכים לומר.

עד כה גייסה החברה סכום ראשוני של עשרות אלפי דולרים ממשקיעים פרטיים בישראל, ובכוונת החברה לצאת בקרוב לסבב גיוס ראשון. "המטרה שלנו היא לייצר ערך אמיתי לחברות ולאתרים ברשת, ולאפשר להם למקסם את האינטרסים שלהם. החזון שלנו הוא להיות הפיי-פאל של החינם ולהציע נקודות אשראי שהן גנריות", הוא מסכם.