S&P מעלות על סקיילקס: הקשחת הרגולציה תפגע בתקבולים מפרטנר

יחד עם זאת, בחברת הדירוג מעריכים כי החברה תוכל לשרת את החוב בשנה וחצי הקרובות ■ "הירידה ברמת המינוף של החברה תימשך"

כשנה לאחר רכישת השליטה בחברת הסלולר פרטנר , ועל רקע התגברות האיומים הרגולטוריים בענף התקשורת הסלולרית, מאשררת היום חברת הדירוג S&P מעלות את הדירוג של חברת סקיילקס , בעלת השליטה בפרטנר, ברמה של A מינוס עם תחזית דירוג יציבה.

סקיילקס, הנשלטת על ידי איש העסקים אילן בן-דב, רכשה את השליטה בפרטנר באוגוסט אשתקד תמורת 5.29 מיליארד שקל. לצורך מימון הרכישה הנפיקה החברה ארבע סדרות אג"ח (בהיקף כולל של כ-2 מיליארד שקל) שהתווספו לחוב בנקאי (שחוסל בינתיים) ולהלוואת מוכר מצידה של האצ'יסון, בעלת השליטה הקודמת בפרטנר.

כלכלני S&P מעלות מתייחסים בדו"ח הדירוג לאיומים הרגולטוריים על ענף התקשורת הסלולרית, ובראשם להפחתת דמי הקישוריות (הפחתה של יותר מ-80% לפי הצעת משרד התקשורת), שעשויה להיות מהותית. כמו בן הם מזכירים את התגברות התחרות בענף, עם כניסתם של המפעילים הווירטואליים (MVNO).

ביצועים תפעוליים חלשים מאוד

במעלות מעריכים היום כי תקבולי הדיבידנדים של סקיילקס מפרטנר צפויים להיחלש במידה לא מבוטלת אם ייושמו הצעדים המוצעים כיום, אך להערכתם, נזילות החברה ל-18 החודשים הקרובה תאפשר לה לשרת את חובה בצורה מספקת. חשוב להדגיש, כי בדרך המימון המוצעת לרכישת פרטנר, התייחסה סקיילקס לתקבולי הדיבידנד כאמצעי לשירות חלק מהחוב, אך לא רובו.

22
 22

לפי מעלות, פרופיל הנזילות של סקיילקס השתפר בזכות חלוקת הדיבידנד המיוחד שחילקה פרטנר בתחילת השנה, בדרך של הפחתת הון בסך 1.4 מיליארד שקל.

מנגד, פגיעה בביצועיים התפעוליים של פרטנר, אם תתרחש, עשויה להגדיל את הלחץ על שווי המניות, ולכן גם על יכולתה של סקיילקס למחזר חלק מהחוב, או למכור מניות בטווח הארוך.

מחסלים את החוב

כלכלני מעלות מציינים לשלילה את הביצועים התפעוליים החלשים מאוד, כהגדרתם, בתחום שיווק מכשירי הקצה בתחילת השנה.

לדבריהם, המשך המגמה השלילית בתחום פעילות זה, עשוי לפגוע בנזילות של סקיילקס בטווח הארוך.

בשורה חיובית לבעלי המניות ובעלי איגרות החוב של סקיילקס מספקים כלכלני מעלות בהערכתם כי רמת המינוף בחברה תיוותר במגמה של ירידה, בשל חיסול מהיר מאוד של החוב שנטלה על עצמה החברה.

גם מתחזית הדירוג ניתן לשאוב עידוד, שכן במעלות לא רואים הורדת דירוג במהלך 12-18 החודשים הקרובים לפחות.