המלצה פושרת מבנק הפועלים: "התחרות תעיב על תוצאות פז"

במחלקת המחקר של בנק הפועלים העניקו לחברת האנרגיה שבשליטת צדיק בינו המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד הגבוה ב-12.6% ביחס למחירה בשוק

בתחילת השבוע זכתה מניית פז , חברת האנרגיה שבשליטת צדיק בינו, להמלצת "קנייה" מבית ההשקעות מגדל, אולם היום היא קיבלה המלצה פושרת יותר ממחלקת המחקר של בנק הפועלים. האחרונה העניקה לה המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד הגבוה ב-12.6% ביחס למחירה בפתיחת המסחר. המלצה זו נותנת משקל רב לאתגרים איתם מתמודדת החברה - תחרות גבוהה במגזר הקמעונאות והמסחר ומרווחי זיקוק נמוכים.

שיפור קל במרווח הזיקוק

האנליסט מני כהן מפרט כיצד באה לידי ביטוי התחרות בענף שיווק הדלקים: "החברות נאלצות להתמודד עם רמת תחרות גבוהה, שבאה לידי ביטוי בשחיקת מרווחים כתוצאה מגידול בהנחות ללקוחות, הרחבת תנאי האשראי והתגברות התחרות על חוזי ציי הרכב ועל מועדוני הלקוחות.

"בנוסף, התחרות על תחנות קיימות, שתוקף חוזי ההפעלה או אספקת הדלקים אליהן הסתיים, גררה עלייה בדמי שכירות בעת חידוש החוזים, וזאת על-אף שלאחרונה מסתמנת רגיעה מסוימת בתחום זה". בבנק הפועלים חוששים, כי רמת התחרות הגבוהה שצפויה להימשך בעתיד, תעיב על תוצאות המגזר, שגם כך רושם עלייה בהוצאות התפעול כתוצאה ממגמת ההתרחבות של החברה.

מגזר הזיקוק התאפיין בשנת 2009 במרווחי זיקוק נמוכים וסביבה עסקית קשה, ומתחילת שנת 2010 מסתמנת התאוששות מרמות השפל אשתקד. במבט על הרבעון השני שמרו מרווחי הזיקוק על יציבות, כשעמדו סביב ה-3.5 דולר לחבית.

עקב כך בבנק הפועלים "מניחים כי מגזר הזיקוק צפוי לרשום ברבעון השני שיפור בתוצאות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בו עמד מרווח הזיקוק ברמות שפל". עם זאת בהפועלים מדגישים, כי רמת המרווחים הנוכחית עודנה נמוכה בראייה היסטורית, וכי עלייה נוספת במרווחי הזיקוק תושפע בעיקר מקצב התאוששות הכלכלה העולמית.

"על רקע סימני השאלה הרבים שאופפים את כלכלות העולם, אנו לא מצפים לשינוי מהותי בסביבה העסקית בטווח הקצר והבינוני", מסכמים בבנק הפועלים.