פרגי מעדיף את הבוסים שלו על-פני האוהדים שלו

מאמן מנצ'סטר יונייטד יצא להגנת משפחת גלייזר, בעלי המועדון שספגו ביקורות חריפות מהקהל: "מאז שהם בקבוצה, קיבלתי כסף בכל פעם שרציתי שחקן חדש; כל עסק נרכש כיום באמצעות הלוואות"

המחאה של אוהדי מנצ'סטר יונייטד כנגד משפחת גלייזר האמריקנית, השולטת על הקבוצה מאז 2005, הגיעה לשיא בעונה הקודמת. כולם זוכרים את הצעיפים בצבעי הזהב-ירוק ביציעי אולד טראפורד, ואת קבוצת הרוכשים הפוטנציאלים - "האבירים האדומים", שהורכבה מאנשי עסקים אמידים שאוהדים את סגנית אלופת אנגליה. עיקר הטענות של האוהדים הוא סביב החוב הענק שאליו הכניסו הגלייזרים את המועדון - 716.5 מיליון ליש"ט, נכון לשנה הפיסקאלית שהסתיימה ב-30 ביוני 2009.

ודווקא עכשיו, רגע לפני שעונה חדשה מתחילה, התייצב אלכס פרגוסון, המנג'ר הוותיק של הקבוצה, בחזית המאבק. רק שהוא בחר לקחת את הצד של המעסיקים שלו.

"החוב של המועדון נוצר בעקבות העובדה שהוא נרכש על-ידי בעל בית", אמר הסקוטי לתקשורת הבריטית. "כל עסק נרכש כיום באמצעות הלוואות. אבל כשזה קורה במועדון כדורגל, זה משום מה מושך אש וביקורת מכיוון התקשורת וחלק מהאוהדים שלנו.

"כשיונייטד הונפקה בבורסה ב-1991, היה ברור שבשלב מסוים מישהו ירכוש אותה. אז משפחת גלייזר סופגת עכשיו אש שכל אחד אחר היה סופג במקומה אם היה קונה את הקבוצה".

פרגי הוסיף ואמר שהחוב העצום לא בא לידי ביטוי בעבודה היומיומית שלו. "מאז שהם בקבוצה, כל פעם שביקשתי כסף לשחקן חדש - קיבלתי אותו. אין לי כלל טענות לגלייזרים".

פרגוסון זוכה למעמד כמעט מיתי בקרב האוהדים - וייתכן כי האמירות האחרונות שלו ישכנעו את האוהדים לסגת מעט מהמחאות שלהם. יש לציין כי הקריאה של חלק מהאוהדים לחרם מנויים נכשלה (נמכרו כבר יותר מ-50 אלף לעונה הקרובה), ובנוסף, הצעתם של "האבירים האדומים" לא הצליחה להבשיל.