אסיה פיתוח תפעל עם ירון ייני להכנסת פעילות לשלד בורסאי

בהודעה לבורסה טוענים כי מדובר בפעילות "בשווי עשרות מיליוני דולרים" ■ ‎‎אסיה תשלם כ-2 מיליון שקל תמורת 33% ממניות שלדיאלי שמחזיק ייני לצורך יציקת פעילות ביומד או אנרגיה לתוכה‏

‎‎בשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את תביעתו של עודד דסאו נגד אילון ברוך ודני מור, בעלי השליטה החדשים בחברת גולן (ובשמה החדש - אסיה פיתוח ) להחזיר לידיו את מניות החברה. בנוסף, חייב בית המשפט את דסאו להפקיד בידי החברה 17 מיליון שקל, לפני שיהיה זכאי לקבל מברוך ומור 12.5 מיליון שקל שנותרו בקופתה.

‏את השבוע הנוכחי פותחים ברוך ומור עם כניסה באמצעות אסיה פיתוח לגרעין השליטה של השלד הבורסאי שלדיאלי שבשליטת ירון ייני. מהלך הכניסה נעשה במטרה לנסות וליהנות מגל הפופולריות הגואה בבורסה בתחומי הביומד והאנרגיה ובניסיון למזג לשלדיאלי פעילות מאחד משני תחומים אלה, "בשווי של עשרות מיליוני דולרים", כלשון ההודעה לבורסה.

‏במסגרת העסקה השקיעה אסיה פיתוח, אותה מנהל כפיר זילברמן, כ-2 מיליון שקל תמורת רכישת 33% ממניות שלדיאלי מידי חברת אפסווינג הפרטית של ייני, שמחזיקה כיום ב-88% ממניות שלדיאלי. מניות אסיה פיתוח ושלדיאלי הגיבו בחיוב להודעה וזינקו ב-23.8% וב-13.4% בהתאמה.

‏נזכיר כי עיקר פעילותה של אסיה פיתוח מתוכנן להתרכז בתחום הנדל"ן, ובחודשים האחרונים החלו מור וברוך לבחון מיזוג נכסים לאסיה פיתוח בשווי המוערך על-ידם בכ-100 מיליון דולר. אולם, למרות החלטתו האחרונה של בית המשפט, הליכים משפטיים נוספים שמנהל דסאו נגד ברוך ומור, מעכבים תוכניות אלה.

‏ זילברמן הסביר היום כי "בינתיים, עד שייגמרו כל התהליכים מול דסאו, אנחנו מחפשים עסקאות, וזו הזדמנות יפה מאוד". לדבריו, "ראינו הזדמנות ונכנסנו, ואנחנו פועלים למזג חברת ביומד או אנרגיה לשלד, בכפוף להערכת שווי שנקבל, של לפחות 100 מיליון שקל. נבחן בקפידה את החברה הנכנסת, כדי שתציף לנו ערך". ‏‎‎‏