גילת: השידור הציבורי הוא אוויר תרבותי - עלינו לשמור עליו נקי

יו"ר רשות השידור הנכנס, ד"ר אמיר גילת, אמר את הדברים בישיבתה הראשונה של מליאת רשות השידור החדשה

מליאת רשות השידור, בראשותו של היו"ר הנכנס ד"ר אמיר גילת, התכנסה היום (ב') לישיבתה הראשונה. "לשידור הציבורי חשיבות רבה, ונעשה הכל כדי לקדם את רשות השידור באמצעות שידור איכותי, רלוונטי, ישראלי וחדשני", אמר גילת בישיבה. "השידור הציבורי הוא האוויר התרבותי שאנו נושמים, וחובה עלינו לשמור עליו נקי", ציין.

בפתח דבריו הודה גילת לקודמו בתפקיד, משה גביש, על תרומו לרשות השידור בכלל ולקידום הרפורמה בפרט. "מאז סיים גביש את תפקידו הוביל המנכ"ל מוטי שקלאר את הרפרומה, ויחד עמו אדאג להשלימה בקרוב, שכן חלון ההזדמנויות הולך ונסגר", אמר גילת, שהבטיח לעבוד בשיתוף-פעולה מלא עם המנכ"ל שקלאר.

גילת הדגיש כי ברצונו לתת תשומת-לב מיוחדת לתדמית רשות השידור ולהביאה למקום הראוי. לדבריו, רשות השידור אינה צריכה להפוך לבית-מקדש לרייטינג, אך יחד עם זאת לא להפנות לרייטינג גב ולא להתעלם משיעור הצופים והמאזינים.

"הרפורמה תושלם רק כאשר הצופים יראו את השינוי על גבי המסך, כך גם מאזיני הרדיו וקהל הגולשים באינטרנט, שכן אלה 3 הפלטפורמות המרכזיות שבהן צריכה רשות השידור להגיע לקהל צופיה ומאזיניה", אמר גילת.

במהלך הישיבה סקרו ראשי הוועדות השונות ברשות השידור את פעילותן בתקופה האחרונה. גילת, היו"ר החדש, אמר כי יפעל לשינוי התרבות הארגונית ברשות השידור, תוך חיזוק הקשר בין המוסדות להנהלה ולגורמים המקצועיים.