מריל לינץ': "בזק לא תיפגע; תגיע ל-18% תשואת דיבידנד"

חיים ישראל מרוצה מאוד מתוצאות ענקית התקשורת: "המפעילים הוירטואליים לא יגיעו ל-5% נתח שוק ביחד" ■ "עם התנהלות נכונה - בזק יכולה להציג פער של 10% בדיבידנד מחברות התקשורת האחרות"

יום לאחר שבזק מכה את תחזיות האנליסטים ומחלקת דיבידנד שמן למשקיעיה, במריל לינץ' רואים לחברה עתיד ורוד - ולא רואים איום ממשי על השורה התחתונה או העליונה של החברה לאור המדיניות הלוחמנית של משרד התקשורת כנגד הריכוזיות בשוק התקשורת המקומי.

"הדו"חות שהחברה פירסמה אתמול היו יוצאים מן הכלל והציגו שיפור ניכר גם בשורה העליונה וגם בשורה התחתונה", אומר חיים ישראל ממריל לינץ' בשיחה עם "גלובס". "הסיבה העיקרית ואולי היחידה להשקיע בחברות תקשורת בישראל היא הדיבידנד ועושה רושם שבזק תהיה בפער ענק מול החברות האחרות, בעיקר בגלל ההשפעה של הפחתת דמי הקישוריות - הפחתה שבזק עומדת להרוויח ממנה".

לדבריו, לבזק יש פוטנציאל להציג בשנה הבאה, במידה ותפעל נכון, תשואת דיבידנד גבוהה של עד 18% לעומת 12% כיום. "בכך", אומר ישראל, "תציג החברה פער של עד 10% מיתר חברות התקשורת בשוק ההון הישראלי". לדבריו, הדבר תלוי בהתנהלות נכונה של החברה ובנקיטת צעדים נדרשים וכן בהשפעה של הפחתת הון וכן מכירות נדל"ן הקשורות בסיום פריסת רשת ה-NGN של בזק.

"שר התקשורת כבר עשה את המאמצים לפגוע בבזק והשתמש בכל הבולדוזרים - חברת החשמל נכנסת לשוק וגם 3 מפעילים וירטואליים נוספים. ריאלית דמי הקישוריות כבר ירדו ל-0 והשוק רווי לגמרי - למרות זאת, אנחנו צופים שכל המתחרים הוירטואליים לא יזכו לנתח שוק של יותר מ-5% ביחד ובזק לא תיפגע משמעותית מהתחרות", אומרים במריל לינץ'.

בחברה מסבירים כי אמנם הכנסות רשת פלאפון, גם היא בקבוצת בזק, עשויות להיפגע כתוצאה מהמהלכים הרגולטוריים האחרונים, אך מאחר ורוב התנועה ברשת היא מחוץ לרשת אל המתחרות - הרי שהחברה לא צפוייה להיפגע באופן חד מהמהלך. כמו כן, מסבירים שם, הכניסה של פלאפון לשירותי הנדידה (Roaming) באופן מואץ, "מהלך שהשוק התעלם ממנו לחלוטין" לדברי ישראל, עשוי גם הוא לסייע לחברה להציג תוצאות טובות.

"בסופו של דבר, כשמדובר על שוק התקשורת, אנחנו מסתכלים על שני פרמטרים עיקריים - תזרים המזומנים והדיבידנד למשקיעים. המדיניות של בזק וההתנהלות שלה נראים מבטיחים לשנה הבאה - מה שמחזק את ההערכה שלנו שמדובר במניה רווחית ביותר, שהרגולציה הישראלית בתחום הטלקומוניקציה עשוייה דווקא לתת לה רוח גבית על חשבון המתחרות, סלקום ופרטנר ".